مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی شورای نگهبان گفت: با توجه به باقی ماندن برخی ایرادات و ابهامات در لایحه عفاف و حجاب، این لایحه برای اعمال اصلاحات لازم بار دیگر به مجلس شورای اسلامی ارجاع شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس درباره مواضع ضدایرانی روسیه درباره جزایر سه گانه، به باشگاه خبرنگاران گفت: برای دومین بار است که روسیه دچار این خطای استراتژیک شده و احتمالا به‌دنبال گرفتن امتیاز بیشتری از امارات و دیگر کشورهای عربی منطقه است بنابراین روسیه به‌عنوان کشوری مهم در جهان نباید به‌خاطر امتیازات جزئی از کشورهای عربی حیثیت و جایگاه بین‌المللی خود را زیر سوال ببرد.
نامزدهای انتخاباتی مجلس آینده، چگونه این مشکلات را رصد می‌کنند و برای هر کدام از آنها چه راه حل واقعی و عملی دارند؟ نامزدهای انتخاباتی از نگاه مردم باید صاحبان تفکر همه جانبه باشند و برنامه‌هایشان گامی به جلو در توسعه کشور به دور از افراط و تفریط باشد.
نماینده مردم رباط کریم و پرند اظهاراتش در مورد محافظان رئیس جمهور را تبیین کرد و اظهار داشت: من نگفتم که آقای رئیسی در این مراسم محافظان زیادی داشت بلکه عنوان کردم که نیروهای بسیج و انتظامی برای انجام وظایفشان سر پُست‌شان حضور داشتند.
نایب‌رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، معتقد است که مؤثرترین اقدام برای تسهیل رفت‌وآمد ایرانیان به کشور چین، لغو روادید است.
کیهان نوشت: اگر چه در ماه‌های پایانی عمر مجلس یازدهم این انتقاد که می‌خواهم عرض بکنم جایی ندارد ولی چـرا مـدارک تحصیلی برخی آقایان نماینـده در کمیسـیون‌هایی که عضو هستند با نـوع فعالیـت آنان متفاوت است؟
عضو کمیسیون برنامه بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی به بیان توضیحاتی درباره میزان وابستگی بودجه کشور به نفت پرداخت و گفت: برای رهایی از این وابستگی نیاز داریم که در بودجه به منابع پایدار دست پیدا کنیم.
محسن پیرهادی،عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: همسان سازی حقوق بازنشستگان یکی از احکام و تکالیف مصوب مجلس در برنامه هفتم توسعه است و اعمال این مهم در بودجه سال آینده به صورت جدی از سوی مجلس دنبال می‌شود.
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مجلس با تکلیف دولت به توسعه جزایر سه‌گانه در برنامه هفتم، پاسخ عملی به ادعاهای امارات داده است، گفت: روسیه باید مراقب سوءاستفاده غرب از اشتباهاتش باشد.
«شریان» با کلید واژه «مجلس قوی» برنامه انتخاباتی خود را پیش برده و در صدد تصاحب کرسی ریاست مجلس است.
در شرایطی که حسین الله‌کرم هم هوس حضور در مجلس کرده، آن دست‌هایی که اصولگرایان را به سمت فهرست واحد هدایت می‌کنند کار سختی پیش‌رو خواهند داشت؛ چرا که هر کدام از این تشکل‌های نوپا که با حضور چهره‌های شناخته شده ایجاد شده، طلب سهم از لیست نهایی خواهند کرد.