مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

از نظر برخی مدعیان اصلاح‌طلبی‌، انتخابات فقط زمانی «آزاد»، «رقابتی» و «سالم» است که نامزدهای مورد حمایت آنها رأی بیاورند. تخریب انتخابات و جرزنی‌های انتخاباتی، بخشی از تاریخ زیست آنان است. آنها متقلبان پرادعایی هستند که همیشه مدعی تقلب در انتخابات بوده‌اند، حتی اگر در جمع‌های خصوصی اذعان کنند تقلب در انتخابات ایران عملا غیرممکن است.
ناگفته پیداست که وزارت کشور بعنوان مجری و مسئول برگزاری این رویداد ملی و حماسی نقش مهمی در بسترسازی برای مشارکت حداکثری مردم در عرصه انتخابات برعهده دارد.
یکی از اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی گفت: تعطیلی روز جمعه قطعی است ولی تعطیلی روز دوم، اینکه پنجشنبه باشد یا شنبه در صحن تعیین شود.
یک راه وجود دارد که البته در قاموس ســاختار انتخاباتی نیست، اما شاید در حالت ضرورت این امکان به وجود آید اینکه انتخابات را به مدت دوماه عقــب بیندازند و کل پروســه ثبت نام و اقدامات انتخابات را دوباره برای کسانی که به هر دلیلی ثبت نام نکردنــد یا امکان ثبت نام نداشتند باز کنند تا دوباره ببینیم تا بستری بــرای اجرای نظرات رهبری از طرف وزارت کشور و دولت بوجود آید.
یک نماینده اصلاح‌طلب مجلس نهم با اشاره به حضور برخی اصلاح‌طلبان در انتخابات مجلس تاکید کرد: از اسحاق جهانگیری هم خواسته شد که در انتخابات مجلس ثبت نام کند که وی عنوان کرد: من یک شخص اجرایی هستم، از سوی دیگر بنا دارم تا برای انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۴ ثبت نام کنم.
ابوترابی با بیان اینکه برای اولویت بررسی لایحه افزایش تعطیلات آخر هفته امضا جمع شده گفت: در حال حاضر حدود ۱۵ طرح و لایحه با اولویت در نوبت رسیدگی در جلسه علنی قرار دارد لذا احتمال دارد بررسی آن به مجلس یازدهم نرسد.
رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: ستاد انتخابات کشور به منظور دریافت نظرات، پیشنهادات و تقویت نظارت های مردمی در انتخابات، سامانه تلفنی 117 را پیش‌بینی کرده است که در حال آماده سازی است.
نایب‌رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: بخش قابل توجهی از درآمدهای مالیاتی کشور به سمت مودیان جدید سوق پیدا خواهد کرد و قرار نیست مالیات حقوق‌بگیران افزایش پیدا کند.
انتخابات مقدمه تحول در کشور است و کشوری که پیشرفت، غلبه بر مشکلات، خنثی‌سازی توطئه‌ها و فتنه‌های دشمنان بیرونی، و رفع و دفع موانع را از مسیر حمایت دلگرم کننده و حضور آگاهانه و حداکثری ملت در انتخابات دنبال کند پا در مسیر تحول گذاشته و کارآمدی نظام در حوزه اجرا را تضمین می‌کند.
احمد امیرآبادی فراهانی نماینده مردم قم در دوره های نهم، دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی، شامگاه چهارشنبه طی بیانیه ای از انصراف خود برای کاندیداتوری در دوره دوازدهم مجلس خبر داد.
رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، مشارکت، رقابت، سلامت و امنیت انتخابات را ۴ مولفه منظومه فکری نظام جمهوری اسلامی ایران در بحث انتخابات دانست و گفت: حضور مردم پای صندوق‌های رای می‌تواند عامل آرامش و ثبات در جامعه باشد.
مهدی باقری عضو شورای مرکزی جبهه پایداری در رابطه با وضعیت ائتلاف و یا اختلاف جبهه پایداری و قالیباف و به طور کلی جریان انقلابی توضیحاتی را ارائه داد.