مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

روحانی در جلسه هیئت دولت:

به عهدی که در NPT بستیم پایبند هستیم

رئیس‌جمهور گفت: ما نمی‌خواهیم فعالیت مخفی هسته‌ای داشته‌ باشیم نه دیروز، نه امروز نه فردا، آمریکا بخواهد یا نخواهد، اروپا بخواهد یا نخواهد، نظر ما نظری است که مقام معظم رهبری به عنوان فتوا اعلام کردند، همان عهدی که ما در NPT بستیم و بر آن پایبند خواهیم بود.
ابوالفضل عمویی خاطر نشان کرد: موعد اجرای بند ششم قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها در روز پنجم اسفند ماه فرا می‌رسد و تاکنون هیچ اقدامی را از سوی طرف های غربی برای لغو تحریم ها شاهد نبوده‌ایم.
توییت قالیباف پس از تصویب کلیات بودجه ۱۴۰۰ در مجلس؛

دست‌درازی به منابع صندوق توسعه محدود شد

رئیس مجلس شورای اسلامی پس از تصویب کلیات بودجه سال ۱۴۰۰ در توئیتی نوشت: دولت ۷ اصلاح مورد تأکید مجلس را دراصلاحیۀ بودجه مدنظر قرار داد.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس ضمن تکذیب شایعات منتشر شده در فضای مجازی تاکید کرد: ادعای بازداشت من در فرودگاه مسکو کذب محض است و فقط برای تخریب سفر هیئت پارلمانی مجلس به مسکو، صورت می گیرد.
رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: هر چند 53 هزار میلیارد تومان مصارف را برای تبصره 4 در ارتباط با تقویت بنیه دفاعی افزایش دادیم اما 40 هزار میلیارد تومان صرفه جویی در سایر هزینه ها انجام شد.
نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که بودجه با محوریت مذاکره با آمریکا بسته شده است، اظهار کرد: در اصلاحیه بودجه تغییرات قابل توجهی دیده نمی‌شود و در آن بی‌عدالتی محسوس است.
نماینده مردم نجف آباد در مجلس گفت: نمایندگان در نشست غیرعلنی خود تصمیم گرفتند تا در صورت تصویب کلیات لایحه اصلاحی بودجه سال 1400، این لایحه اصلاحی برای رسیدگی به کمیسیون تلفیق ارسال شود.
در دستور کار امروز مجلس قرار گرفت؛

بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰

بررسی لایحه اصلاحی بودجه ۱۴۰۰ از صبح امروز سه شنبه با حضور محمد باقر نوبخت در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
عضو کمیسیون انرژی مجلس: تا زمانی که بودجه به نفت وابسته باشد، مسئولان و مدیران دولتی به دنبال تکاپو برای یافتن منابع و درآمدهای ارزی دیگر برای کشور نیستند. این کاهش وابستگی منجر به افزایش کارایی و خلاقیت دولت می‌شود.
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس در گفتگو با​ پرسون:

حواشی عدم تصویب کلیات بودجه و دلایل آن

کمیسیون تلفیق گزارش کار خود را ارائه کرد اما انتظاراتی که مجلس از گزارش کمیسیون تلفیق برای اصلاح لایحه دولت داشت برآورده نشد. ما با مصوبه‌ای مواجه بودیم که از یک طرف دولت به آن اعتراض داشت و از طرف دیگر نیز مجلس نسبت به ایراداتی که در لایحه دولت وجود داشت، معترض بود. بنابراین منطقی‌ترین شکل این بود که این لایحه برگردد و دولت ایرادات و اشکالات آن را برطرف کند و بخشی از واقعیت‌هایی که در لایحه دولت دیده نشده بود، در این لایحه لحاظ شود تا مجلس شورای اسلامی مجدداً بررسی‌های لازم را انجام دهد.
نایب رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: احتمال دارد که مجلس یک بودجه دو دوازدهم تصویب کند و رسیدگی لایحه کلی بودجه را به سال آینده ارجاع دهد تا دولت از اردیبهشت به بعد بودجه جدید را اعمال کند.