مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم سمیرم در مجلس عنوان کرد:

آغوش باز پیک پنجم برای تعطیلات عید فطر

نماینده مردم سمیرم در مجلس شورای اسلامی گفت: بدون شک اگر مردم پروتکل‌ها را به ویژه در تعطیلات عید فطر رعایت نکنند شاهد پیک پنجم کرونا خواهیم بود.
سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به مباحث مطرح شده درباره مصوبه اخیر این نهاد راجع به شرایط کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری گفت که شورای نگهبان مدعی قانونگذاری نیست.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه نه انتخابات و نه مذاکرات وین اثری در بازار سرمایه ندارد و تنها ناجی بازار اعتماد است، تاکید کرد: باید مسئولین و ارکان بازار با اخلال گران برخورد جدی داشته باشند تا اعتماد دوباره به بازار برگردد.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه ظریف در کمیسیون امنیت ملی دست روی قرآن گذاشته و گفته که در انتخابات کاندیدا نمی شود، گفت: به هیچ‌وجه چنین چیزی نبوده است و کاملا آن را تکذیب می کنم.
الهیان در واکنش به حادثه تروریستی اخیر در کابل؛

اقدام تروریستی در افغانستان مخالف حقوق کودک است

رییس کمیته حقوق بشر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت که اقدام تروریستی حمله به کودکان در ⁧‫افغانستان‬⁩ مخالف حقوق کودک در اسلام و کنوانسیون ⁧‫حقوق کودک‬⁩ است.
یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره انتشار شایعاتی مبنی بر اینکه ظریف در کمیسیون امنیت ملی دست روی قرآن گذاشته و گفته که در انتخابات کاندیدا نمی شود، گفت: به هیچ‌وجه چنین چیزی نبوده است و کاملا آن را تکذیب می کنم. آقای ظریف پیش از این هم در کمیسیون تاکید کرده بود که کاندیدا نمی‌شود.
زاکانی در واکنش به حادثه تروریستی اخیر در کابل؛

استقلال طلبی ملت ⁧‫افغانستان سبب جنایت کابل شد

رییس مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت که جنایت قتل دختران مظلوم در ⁧‫کابل‬⁩، انتقام از استقلال جویی ملت بزرگ ⁧‫افغانستان‬⁩ است.
دبیر شورای نگهبان تعیین شرط سنی برای انتخابات ریاست جمهوری از حداقل ۴۰ سال تا حداکثر ۷۵ سال را خدمتی از طرف شورای نگهبان دانست و گفت: بدین ترتیب از ثبت نام‌های بی حد و حصر جلوگیری شد.
عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: دستگاه دیپلماسی کشورمان در اکثر کشورها دارای رایزن اقتصادی نیست و این امر موجب شده تجار و فعالان اقتصادی کشورمان دارای پشتوانه و پناه نباشند.
رئیس فراکسیون زنان مجلس یازدهم در واکنش به انفجار بمبی در نزدیکی مدرسه دخترانه در منطقه «دشت برچی» واقع در غرب کابل گفت: رد خون دختران شهید افغانستان در منطقه شیعه نشین کابل به آمریکا و اشغالگرانی می رسد که در این کشور تروریست پرورش دادند.
نماینده مسجدسلیمان در مجلس شورای اسلامی گفت: رها کردن و کنترل نشدن سفرها می‌تواند زمینه‌ساز موج جدید کرونا در کشور باشد و در این زمینه باید اقدامات قاطعی برای جلوگیری از سفرها انجام شود.
یک عضو مجمع نمایندگان استان ایلام در مجلس یازدهم با بیان اینکه تضارب آراء به نفع مردم و نظام است، گفت: جریان‌های سیاسی ما بر خلاف دوره‌های گذشته هنوز وارد عرصه رقابت حزبی نشده‌اند. پیش بینی شخصی‌ام این است که جریان رقیب و منتقد دولت فعلی احتمال بیشتری برای موفقیت خواهد داشت.