مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس در خصوص ایرادات طرح ساماندهی ساخت و ساز در محدوده حریم روستاها و مقابله با زمین‌خواری گفت: با صدای بلند و رسا فریاد زده‌ام و از همه ظرفیت‌ها برای به تصویب نرسیدن محتوای موجود و تغییر آن به نفع روستاییان و قطع دست زمین‌خواران استفاده خواهم کرد.
عضو هیات رئیسه مجلس با تاکید بر لزوم رفع مشکلات خوزستانی‌ها گفت: در سال‌های اخیر با بی‌تحرکی، کم‌دقتی و ساده‌انگاری دولت در زمینه خدمات‌رسانی به استان خوزستان شاهد مشکلات جدی در این استان بودیم.
وقتی انتخابات مجلس یازدهم با حداقل شرکت‌کننده صورت گرفت و کسانی در این انتخابات حداقلی به پیروزی رسیدند، مشخص بود دغدغه انتخاب‌شوندگان که آرای حداقلی حوزه انتخابیه خود را در اختیار دارند، به اندازه اکثریت نیست بلکه دنبال حداقل‌هایی بودند و هستند و آن را تعقیب می‌کنند.
بررسی درخواست عده ای از نمایندگان به منظور رسیدگی به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای ‌مجازی و ساماندهی پیام‌ رسان‌های ‌اجتماعی بر اساس اصل هشتاد و پنجم قانون اساسی در دستور کار جلسه علنی فردای مجلس قرار دارد.
از امیرآبادی تا میرتاج الدینی؛

بهارستانی ها در صف معاونت پاستور

از آنجایی که معاونت پارلمانی دولت عملا در مجلس مستقر است و فعالیت دارد، دولت ها ترجیح می دهند فردی از جنس مجلس را برای این معاونت انتخاب کنند تا با گوشه و کنار پارلمان آشنا باشد، چم و خم قانونگذاری را بداند، راه های دور زدن مجلسی ها را بشناسد و در نهایت دوستان پارلمانی بسیاری برای روزهای ضروری داشته باشد تا رای و نظر مجلس را به نفع دولت برگرداند.
رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید فرهنگ تولید و تامین برق را تغییر داد. ما نباید صرفا به سمت ایجاد نیروگاه های برق آبی یا سیکل ترکیبی برویم.
رئیس کمیته روابط خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: قانون اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها و صیانت از حقوق ملت ایران کاملاً منطقی نوشته شده و منافع ملی و مصالح کلی نظام برای آن در نظر گرفته شده است.
عضو کمیسیون آموزش در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: صحن علنی مجلس با ۱۶۰ رأی موافق، قاطعانه تحقیق و تفحص از سازمان سنجش آموزش کشور را تصویب کرد. قدردان اعتماد همکاران خوبم هستم.
عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: این دولت با نگاه لیبرال و بخشی‌نگرانه، مردم را نگران کرده و موجب آشوب در کشور شده اما انتظار ما از دولت منتخب و آقای رئیسی که مردم به عدالت وی امید بسته‌اند، این است که از نگاه بخشی فاصله بگیرند. راهکارهای کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت حل مشکل آب مشخص است.
عضو کمیسیون اصل نود مجلس از مقابله با احتکار مسکن در سامانه املاک و اسکان خبر داد و گفت:‌ هدف ما مقابله با مفسدین و صاحبان قدرتی است که با تمرکز سرمایه خود در بخش مسکن مشکلات زیادی را پدید آورده‌اند.
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در اخذ مالیات با دو مشکل فرار و کتمان مالیاتی روبرو هستیم، تصریح کرد: افراد به سندسازی برای فرار مالیاتی روی می‌آورند و برخی نیز وانمود می‌کنند که مالیات مشمول آن کار نمی‌شود که این نقیصه‌ها باید برطرف شود تا عدالت مالیاتی را شاهد باشیم.
عضو کمیسیون آموزش با بیان اینکه مجلس 8 سال منتظر لایحه رتبه بندی معلمان بود که با اصرار نمایندگان محقق شد، گفت: اخیرا رئیس سازمان برنامه گفته که بودجه برای اجرای کامل رتبه بندی نداریم و به نظر می‌رسد آنها فقط به دنبال «پز» اجرای آن هستند.