مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

احمد نادری نایب رئیس کمیسیون آموزش و نماینده تهران در مجلس از ارجاع شکایت خود از حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش و خنیفر رئیس دانشگاه فرهنگیان به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس خبر داد.
برای دفاع از کابینه پیشنهادی خود؛

شنبه؛ رئیس جمهور به مجلس می رود

نایب رئیس قوه مقننه از حضور آیت الله رئیسی، رئیس جمهور در جلسه روز شنبه مجلس خبر داد.
سخنگوی کمیسیون انرِژِی مجلس با اشاره به بررسی برنامه‌های وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی در این کمیسیون گفت: حل مشکلات راه‌ها و ضرورت توسعه خطوط ریلی و هوایی بخشی از مطالبات اعضای کمیسیون از رستم قاسمی بود.
سخنگوی کمیسیون امور داخلی کشور با اشاره به حضور وزرا راه، فرهنگ، صمت و نفت در این کمیسیون گفت: مدیریت بازار مصالح ساختمانی و تقلیل آثار تحریم با حمایت از تولید داخلی بخشی از تاکیدات فاطمی امین در این نشست بود.
مشاور کمیسیون برنامه وبودجه در خصوص عملکرد ۵ ماهه بودجه ۱۴۰۰ گفت: دولت آینده نه تنها باید کسری‌های بودجه را وصول کند بلکه باید ۵۴ هزار میلیارد تومان نیز به خزانه بازگرداند. علاوه بر این، هزینه‌های پرسنلی و ضروری که در طی سال پرداخت نشده، در آخر سال تجمیع می‌شود و دولت سیزدهم ناچار به پرداخت آن است.
عضو کمیسیون صنعت و معدن مجلس در گفتگو با پرسون؛

مردم در خانه بمانند /دارو همان رعایت پروتکل های بهداشتی است

سیاه کلی گفت: دارو همان رعایت پروتکل های  بهداشتی است که مردم بایستی رعایت کنند. هر زمان که ستاد ملی مبارزه با کرونا کشور را تعطیل اعلام کرد، مردم در خانه بمانند.

سخنگوی «کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور» در مجلس گفت:آقای امیر عبداللهیان وزیر پیشنهادی امور خارجه در جلسه عصر امروز کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور حضور پیدا کرد و تاکید داشت که پس از تصدی وزارت امور خارجه ستاد ویژه کرونا را در این وزارتخانه تشکیل خواهند داد.
پارلمان بخش خصوصی، فاطمی‌امین را شایسته وزارت صنعت دانست. در دیدار فاطمی امین با هیات رئیسه اتاق ایران، دیدگاه مشترکی بین وزیر پیشنهادی و نمایندگان بخش خصوصی ایجاد شد و راهبردهای همکاری نیز مورد توافق قرار گرفت.
رئیس فراکسیون اهل سنت مجلس از حضور وزرای پیشنهادی تعاون، کار و رفاه اجتماعی، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، دادگستری و آموزش و پرورش در نشست فراکسیون نمایندگان اهل سنت مجلس یازدهم خبر داد.
سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی از حضور وزرای پیشنهادی نفت، نیرو، راه و شهرسازی ، اقتصاد و ارتباطات و فناوری اطلاعات در جلسات این کمیسیون خبر داد.
رئیس کمیته اقتصاد دیجیتال مجلس با اشاره به اظهارات وزیر پیشنهادی ارتباطات در کمیسیون اقتصادی گفت که او اشکالاتی را به طرح صیانت از حقوق کاربران در فضای مجازی وارد می داند و منتقد آن است.
عضو کمیسیون عمران مجلس:

اکثر وزرا رای اعتماد می گیرند!

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: در حد توان هر حوزه برنامه‌های وزرای پیشنهادی در مجلس بررسی می‌شود.
نایب رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از وزیر آموزش و پرورش و رییس دانشگاه فرهنگیان به کمیسیون اصل نود شکایت کرد.