مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

وزرای دفاع، صنعت، معدن و تجارت، میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی، ورزش و جوانان و فرهنگ و ارشاد اسلامی در هفته پیش‌رو برای پاسخ به سوالات نمایندگان و تشریح آخرین برنامه‌ها در کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی حاضر خواهند شد.
ادامه بررسی لایحه مبارزه با قاچاق انسان و اعضای بدن و همچنین طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول در دستور کار هفته آینده کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس قرار دارد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با اشاره به موضوع اخیر اختلال در سیستم داخلی توزیع سوخت کشور گفت: کمیسیون امنیت ملی حفاظت سایبری و امنیت اطلاعات در کشور را با حضور مسئولان امر بررسی می کند.
حجت الاسلام حسین میرزایی در نامه ای به رئیس جمهور بر اهمیت رود حیاتی زاینده تاکید کرد که در این خصوص غلامحسین اسماعیلی به وزیر نیرو در خصوص تشکیل ستاد احیای زاینده رود دستور بررسی و اقدام داد.
قالیباف در مراسم تجلیل از پیشکسوتان عرصه سلامت؛

یک اشتباه مردم را ازحوزه اجرایی حذف کرد!

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: متأسفانه در یک اشتباه استراتژیک مردم از عرصه اداره کشور حذف شدند و بخش دولتی جایگزین شد.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به بیان انتقاد از عدم اجرایی شدن لغو محدودیت های تردد شبانه به دلیل شیوع کرونا پرداخت و گفت: با اعمال محدودیت تردد شبانه، خیابان‌ها برای طبقه مرفه و بالا نشین قُرُق می‌شود.
رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به گرانی های اخیر و وضعیت معیشت مردم گفت: امروز وضعیت تورم در کشور و فشاری که بر قشرهای ضعیف جامعه می آید واقعا نگران کننده است. گرانی های سرسام آور، بسیاری از مواد غذایی عموم مردم را از سر سفره ها جمع کرده است. اینکه عده ای برایشان مقدور نیست گوشت تهیه کنند و حتی میوه و سایر اقلام نیز از سفره آنها جمع شده است، بسیار دردناک است و باید برای آن فکر عاجلی کرد.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نیروهای انقلاب مجلس ضمن تاکید بر تشکیل شعبه ویژه‌ای برای رسیدگی به تخلفات دولت دوازدهم گفت: مسبب اصلی وضعیت فعلی کشور دولت روحانی است چرا که آنان به مصوبات مجلس شورای اسلامی هیچ توجهی نکردند و کار خودشان را کردند.
دبیر کمیسیون مشترک طرح «صیانت» گفت: در جزئیات باید دقت کرد تا این هدف محقق شود. همین که مردم می‌بینند که در این حیطه دشمن می‌تواند به کشور ضربه بزند، نشان می‌دهد که ما باید به آن قسمت‌هایی که مربوط به دفاع سایبری و قوانینی که تضمین کننده آن باشد، اهمیت ویژه دهیم و اینها موید ضرورت این طرح است.
فضای مجازی آثار مثبت خود را هر روز بیش از پیش نشان می‌دهد. البته در جوامع توسعه‌یافته برای دیدن این اثرات مثبت نیازی به فضای مجازی نیست، زیرا رسانه‌های آزاد آنها، وظایف فضای مجازی را خیلی دقیق‌تر انجام می‌دهند. یکی از وظایف رسانه‌ها، مچ‌گیری از مدیرانی است که از موقعیت اداری خود سوءاستفاده شخصی می‌کنند.
سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از بررسی تمام ابعاد موضوع مهریه در این کمیسیون خبر داد و گفت: بعضی افراد که با میزان بالای مهریه عقد می‌کنند، بلافاصله با اجرایی شدن مهریه روبرو می‌شوند، زیرا مهریه عندالمطالبه است.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نشست تهران در خصوص تحولات افغانستان را قدرت‌نمایی کشورهای منطقه در مقابل آمریکا ارزیابی کرد و گفت: تصمیمات جمعی نشست تهران می‌تواند به نفع ملت افغانستان و منطقه باشد.
سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس به تشریح آخرین وضعیت بررسی طرح ساماندهی بازار فولاد در مجلس پرداخت و گفت: وزیر صمت در جلسه اخیر کمیسیون از اعضا خواست که برای بررسی این طرح فرصتی به وزارت صمت داده شود زیرا این وزارتخانه برنامه جامعی برای ساماندهی این حوزه دارد.