مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نایب رئیس مجلس گفت: دولت دوازدهم به صورت غیرقانونی ۳۷ هزار میلیارد تومان بودجه حقوق برخی وزارتخانه‌ها را افزایش داده که این مسئله زمینه نارضایتی برخی کارکنان دیگر شده و انتظار می‌رود حقوق کارکنان در سال آینده ۱۰ درصد افزایش یابد.
با رای اعتماد پارلمان؛

نوری وزیر آموزش و پرورش شد

نمایندگان مردم در خانه ملت، به یوسف نوری برای تصدی وزارت آموزش و پرورش اعتماد کردند.
وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش با بیان اینکه اهداف تربیتی مندرج در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش خصوصیات این نسل راذکر کرده است، گفت: ما نیازمند آن هستیم که این اهداف متعالی را از عرش به فرش بیاوریم و تجلی آن بر زمین را به مربیان، متربیان، سیاست‌گذاران و مدیران نشان دهیم.
چنارانی در مخالفت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

برنامه نوری برای لایحه رتبه‌بندی معلمان اجرایی نیست

نماینده مردم نیشابور در مجلس با اشاره به ۱۷ میلیون دانش‌آموز در کشور گفت: ورودی و خروجی وزارت آموزش و پرورش تناسبی نداشته و علیرغم تعدد تعداد بازنشستگان آن، با کمبود معلم جوان روبرو هستیم که در برنامه‌های وزیر پیشنهادی تدبیری برای آن نشده است.
رئیس مجلس شورای اسلامی، با اشاره به فرا رسیدن اولین سالگرد شهادت شهید فخری زاده دانشمند برجسته هسته ای کشورمان، گفت: امیدواریم با فعالیت های علمی و درخشان این شهید عزیز و دیگر شهدای هسته ای، توسعه مراکز تحقیقاتی در حوزه صنایع هسته ای کشور موفق تر از همیشه و با قدرت به پیش برود.
غضنفرآبادی در موافقت با برنامه‌های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش:

توجه جدی نوری به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان

نماینده مردم بم در مجلس با اشاره به برنامه های ارائه شده توسط وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش گفت: نوری توجه زیادی به سند تحول بنیادین و حل مشکلات فرهنگیان دارد.
نمایندگان مردم که با وعده‌های گوناگون وارد بهارستان شدند، درعمل به‌جای گام‌های بلند وسریع به‌سوی نشاط اجتماعی و رفاه اقتصادی، سخن از طرح و تصویب قوانینی به میان می‌آورند که 40 سال پیش باید مطرح وتصویب می‌شدند نه حالا.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: برنامه‌های وزیر پیشنهادی به رأی اعضای کمیسیون گذاشته شد، نمایندگان با ۱۲ رأی موافق و ۲ رأی مخالف برنامه های وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش را تأیید کردند.
به جهت دفاع از صلاحیت وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش؛

مخبر به نیابت از رئیس جمهور راهی مجلس می شود!

مجلس شورای اسلامی فردا برنامه و صلاحیت «یوسف نوری» سومین گزینه پیشنهادی دولت برای تصدی وزارت آموزش و پرورش را بررسی خواهد کرد.
معاونت مطالعات زیر بنایی مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی طی گزارشی به بررسی بحران آب با عنوان عبور از بحران، ایجاد پایداری و بهبود شرایط با کاهش مصارف آب و افزایش بهره وری با تأکید بر حوضه آبریز زاینده رود پرداخته است.
سلیمی با اشاره به خسارات قرارداد کرسنت به کشور؛

قبل از فرار مسئولان دولت قبل؛ محاکمه شان کنید/ آقای زنگنه؛ رو که نیست...

عضو هیأت رئیسه مجلس با بیان اینکه خسارات قرارداد کرسنت 6 برابر خسارت بابک زنجانی به کشور است، گفت: عجیب اینجا است که آقای زنگنه به جای اینکه محاکمه شود تقاضای تریبون در تلویزیون را مطرح کرده است که این کار یک پررویی محض است.
پور ابراهیمی با اشاره به تمرکززدائی در اداره کشور؛

لزوم افزایش اختیارات استانداران/ دولت لایحه بدهد

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اراده دولت در راستای توسعه متوازن استانها و تمرکززدایی،گفت: برای تمرکززدایی از اداره سیاسی و اجتماعی استانها، دولت لایحه‌ای ارائه دهد.
نماینده چابهار در مجلس یازدهم، گفت: به عقیده من «فرق» خیلی بیشتر از «فقر» دارد مردم را اذیت می‌کند و اگر مردم احساس کنند که برخی از افراد صرفا به دلیل انتصاب به مقامات وارد عرصه‌های مدیریتی می‌شوند یک تیر زهرآگین بر پیکره اعتماد مردم به مسئولان است.
نماینده شهرکرد در مجلس گفت: ارز 4200 تومانی منجر به ایجاد شبکه بزرگی از رانت، فساد اقتصادی، امضاهای طلایی و فرصت‌های عجیب برای سودجویی انحصارطلبان شده که باید ضمن برخورد با آنها، عواید آن به جامعه هدف یعنی مستضعفین برسد.