مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

رئیس مجلس‌ شورای اسلامی با بیان اینکه بند الف تبصره 18 قانون بودجه برای محرومیت‌زدایی و اشتغال 103 درصد تحقق درآمد داشته است، تأکید کرد: وزارت اقتصاد و سازمان برنامه و بودجه مکلفند تا آخر آذرماه این پول را به شوراهای برنامه‌ریزی و اشتغال استان‌ها پرداخت کنند.
نماینده مردم اهر و هریس در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مخالفت و ممانعت دولت گذشته از اجرای بند الف تبصره 18 قانون بودجه 1400 در زمینه محرومیت‌زدایی و اشتغال، خواستار اقدام جدی دولت فعلی در این زمینه شد.
سخنگوی کمیسیون ویژه جهش و رونق تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی گزارش این کمیسیون درباره نحوه هزینه کرد منابع بودجه سال جاری برای ایجاد اشتغال را قرائت کرد.
وزیر اقتصاد گفت: برای اولین بار در قانون بودجه سالجاری 32 هزار میلیارد تومان از اجزای تبصره 14 به بند «الف» تبصره 18 منتقل شد تا در خدمت تولید و اشتغال قرار گیرد که در همین راستا منابع دولت و بانک‌ها برای رفع بیکاری یکدست شد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی، بازگشت آمریکا به مذاکرات را بدون جبران آسیب‌ها مورد پذیرش ندانست و گفت: هرگونه توافق باید با هدف بهره‌مندی مردم ایران از مراودات اقتصادی خارجی باشد و این هدف جز از طریق رفع تحریم‌ها امکان‌پذیر نیست.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: کمیسیون همه دستگاه‌های مسئول و وزارتخانه‌ها را به زودی در جلسه‌ای برای ساماندهی موضوع ناهنجاری‌های اخلاقی و فرهنگی پای کار آورده و این موضوع را با جدیت دنبال خواهد کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تاکید بر استفاده از تمام ظرفیت‌های کشور در مذاکرات گفت: حرف جدید این دور از مذاکرات این است که گفت و گوی نتیجه بخش صورت گیرد و همچون گذشته فرسایشی و وقت‌گیر نباشد.
دبیر کمیسیون ماده ۱۰ احزاب گفت: درخواست صدور پروانه فعالیت حزب مجمع زنان اصلاح طلب در این کمیسیون بررسی شد و با اصلاح اساس‌نامه مورد تایید قرار گرفت.
عضو فراکسیون روحانیت مجلس گفت: مسئولان دولت قبل در بحث صنایع موشکی، چراغ‌ سبز را به غربی‌ها نشان داده و حمایت خود را از این صنعت کاهش داده بودند و این همان چیزی بود که دشمنان ما می‌خواستند.
زارع با انتقاد نسبت به دستور غیرقانونی ای نماد اعلام کرد؛

مجلس مخالف ایجاد محدودیت برای کسب‌وکارهای اینترنتی است

نماینده مردم آباده در مجلس تصریح کرد: با یک دستور غیرقانونی، «ای نماد» از یک مجوز اختیاری، تغییر ماهیت یافته و به یک مجوز اجباری برای تمامی کسب و کارهای فعال در فضای مجازی تبدیل شده است.
عضو هیات رئیسه مجلس با بیان اینکه 216 تحقیق و تفحص در مجلس در نوبت رسیدگی است، گفت: جلسات مجلس در روزهای سه‌شنبه از این پس صد درصد به امور نظارتی پارلمان اختصاص داده می‌شود.
رئیس کل دیوان محاسبات کشور گفت: صلاحیت ورود قانونی دیوان محاسبات به رسیدگی مالی تمامی نهادهای عمومی غیردولتی اعم از شهرداری‌ها، شرکت‌های زیرمجموعه سازمان تامین اجتماعی، بانک‌ها و... غیرقابل انکار است.