مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

قالیباف که به عنوان چهره‌ای سرشناس در میان اصولگرایان شناخته می‌شود، تا الان نفر چهارم در تهران است و محمود نبویان تکیه بر جایگاهی زده که چهار سال پیش او تکیه زده بود. قالیباف در چنین شرایطی با یک چالش بزرگ و شاید بزرگترین چالش زندگی سیاسی‌اش روبرو باشد؛ ماندن یا رفتن.
هرچند مجلس یازدهم هم با آرای حداقلی شکل گرفت، اما اکنون رکوردهای حداقلی‌بودن هم در حال جابه‌جایی است و نفر اول تهران یک‌چهارم نفر اول دوره قبل رأی دارد و بعضی حوزه‌ها آرای باطله یا اول است یا دوم یا حتی جمع آرای سه نفر اول به اندازه نفر اول همان‌ حوزه در دوره قبل نیست؛ مانند تهران.
انتخابات ۱۱ اسفند، یک حماسه بزرگ است. حماسه، در برابر دشمن اتفاق می‌افتد و این، فارغ از نتایج مهم انتخابات است. حماسه آنجا اتفاق می‌افتد که مردمانی از همه کم‌برخوردارتر، پر‌تلاش‌تر، و سزاوار طلبکاری و نقد و اعتراض، انتخاب و انتخابات را با همه گلایه‌ها، چون جانِ گرامی، عزیز بشمارند.
بعد از سه هفته تعطیلی جهت حضور نمایندگان در حوزه‌های انتخابیه و ایام تبلیغات دوازدهمین دوره انتخابات مجلس، جلسات علنی مجلس شورای اسلامی ، از فردا (دوشنبه) برگزار خواهد شد.
هرچند میزان مشارکت خیلی تعجب‌برانگیز نبود، اما نتایج شمارش آرا تا زمان تنظیم این گزارش تعجب‌بر‌انگیز بود و به نظر می‌رسد مجلس دوازدهم در تسخیر تندرو‌ها خواهد بود و «پاجوش‌ها» توانسته‌اند «چنارها» را در این رقابت نفس‌گیر درون‌جناحی شکست دهند.
یک انتخابات پرشور دیگر هم در کارنامه جمهوری اسلامی ایران ثبت و ضبط شد. پیروز این میدان، مردم ایران و جمهوری اسلامی ایران بود و دشمنان ملت ایران نیز بازنده‌های اصلی آن بودند. انتخابات 1402 یک‌بار دیگر سیلی محکمی بر گوش دشمن نواخت.
هدف انتخابات این نیست که یک یا چند نفر محدود بروند مجلس که برای مردم فریاد بزنند. یک صدا از ۳۰۰ صدا. هدف این است که اکثریت نمایندگان را همسو با خواست اکثریت کنند. در حالی که قریب به اتفاق چنین نامزدهایی ردصلاحیت می‌شوند و هیچ دلیلی نیست که مهر تایید بر سلب چنین حقی از مردم بزنند.
سهم فهرست ها از ۱۶۵کرسی مشخص شده را ببینید

مجلس ۱۱ و نیم / بازندگان بزرگ یا بزرگان بازنده!

علاوه‌بر حذف احتمالی علی مطهری، محمدباقر نوبخت دیگر نامزد شاخص مورد حمایت اصلاح‌طلبان و اعتدالی‌ها نتوانست از حوزه انتخابیه رشت، پیروز انتخابات شود. بااین‌حال مهرداد لاهوتی دیگر نامزد مورد حمایت اصلاح‌طلبان از حوزه انتخابیه لنگرود توانست پیروز انتخابات شود.