مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

از بررسی مجدد ایرادات بودجه ۱۴۰۳ تا قدردانی از حضور مردم

امروز در جلسه علنی مجلس چه گذشت؟

«قدردانی از حضور مردم در انتخابات»، «ارجاع طرح اصلاح قانون نظام صنفی به کمیسیون اقتصادی»،‌ «بررسی مجدد ایرادات شورای نگهبان در لایحه بودجه سال ۱۴۰۳» از مهم‌ترین خبرهای جلسه علنی امروز (سه شنبه) پانزدهم اسفند ۱۴۰۲ مجلس شورای اسلامی بود که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.
نماینده کرمان در مجلس شورای اسلامی گفت: رسانه های معاند به دنبال ضربه زدن به اتحاد، انسجام و اعتماد عمومی به عنوان سرمایه اجتماعی بزرگ نظام اسلامی هستند. اختلافات و دغدغه‌های دلسوزان نظام اسلامی در هر رده مسئولیتی به مثابه مسائل درون خانواده انقلاب بوده و هیچ ارتباطی به دشمنان قسم خورده ایران ندارد.
نماینده مردم سیرجان و بردسیر با تقدیر از مشارکت مردم در انتخابات ۱۱ اسفند تاکید کرد: مردم نقش خود در انتخابات را خوب ایفا کردند و حال نوبت مسئولان و جریانات سیاسی است که اختلافات را کنار بگذارند.
چند روز گذشته برخی از کانال‌ها و افراد در فضای مجازی شایعه انصراف قالیباف از مجلس دوازدهم را مطرح کرده بودند که این شایعه توسط مشاور رئیس مجلس تکذیب شد.
یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در تذکری با انتقاد از اختصاص ارز مبادله‌ای برای سفرهای خارجی گفت: اینکه در چنین شرایطی برای قشر متوسط و مرفه جامعه از خزانه کشور ارز ارزان به افراد بدهیم، نه منشأ قانونی دارد و نه منشأ عقلی.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: ما به خوبی می‌دانیم اگر وضع اقتصادی کشور رونق داشت و بداخلاقی‌های سیاسی نبود، نرخ مشارکت در انتخابات متفاوت می‌شد. مردم با صندوق رای قهر نیستند اما انتظار کارآمدی بیشتر دارند پس باید صندوق رای کارایی و گره‌گشای روزافزون خود را در کارآمد سازی حکمرانی نشان دهد.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز خود رسیدگی به گزارش کمیسیون اجتماعی درباره لایحه یک فوریتی پیشگیری از آسیب دیدگی زنان و ارتقای امنیت آنان در برابر سوءرفتار را در دستور کار خود دارند.
رییس مجلس یازدهم که در مجلس دوره قبل پیشتاز حوزه انتخابیه پایتخت بود، در دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی نفر چهارم تهران شد و درخصوص جایگاه او به عنوان ریاست مجلس تردیدهایی شکل گرفته است. در این گزارش به بررسی میزان آرای روسای پیشین مجلس و زمان ریاست آنها پرداخته‌ایم.
قبل از انقلاب، سازمان ثبت زیرمجموعه وزارت دادگستری بود. بعد از انقلاب با شکل‌گیری قوه قضائیه این سازمان ذیل قوه قضائیه قرار گرفت. به دلیل جنس اجرایی وظایف این نهاد، چندین بار بحث انتقال این سازمان به دولت مطرح شده است. در آخرین مورد نمایندگان در برنامه هفتم رای به جدایی ثبت از دستگاه قضا داده‌اند.