مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی مجلس:

توافق خوب دست یافتنی است

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: جنگ روانی غربیها اصالت ندارد و در مراحل پایانی مذاکرات دست بالا با ایران است.
با موافقت نمایندگان مجلس مشمولین نظام وظیفه عمومی مقیم خارج از کشور که حداقل پنج سال از زمان فراخوان آنها به خدمت وظیفه عمومی گذشته باشد، با رعایت اصل یکصد و دهم(110) قانون اساسی می توانند با پرداخت معادل ریالی پانزده هزار(۱۵.۰۰۰) یورو کارت معافیت از خدمت سربازی دریافت کنند.
رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی مجلس گفت: تغییر قوانین باید در برگیرنده مسائل اساسی از جمله رعایت عدالت انتخاباتی در حوزه‌های انتخابیه، بررسی صلاحیت‌های فردی و فراهم شدن زمینه‌های حضور حداکثری مردم در انتخابات و شایسته‌گزینی باشد.
نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور، با حذف بند (ش) تبصره ۶ ماده واحده این لایحه در خصوص دریافت مالیات ارزش افزوده در مناطق آزاد موافقت کردند.
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه امروز (شنبه 14 اسفند) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال 1401 کل کشور نسبت به واگذاری سهام عدالت به مددجویان جامانده تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) مددجویان سازمان بهزیستی کشور و تمامی افرادی که از سهام عدالت برخوردار نشده اند موافقت کردند.
طرح حمایت از کاربران در فضای مجازی به مرکز پژوهش‌های مجلس ارجاع شدتا ابعاد گوناگون اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و زیرساختی آن با بررسی‌های کارشناسی بیشتر اصلاح شود.
«گرگ‌های مجازی و ‎سگ‌های قلاده‌بلند غربگرا از قانونمندی آن می‌ترسند.» این دو عنوان را یک نماینده مجلس برای مخالفان طرح صیانت به کار می‌برد.
با موافقت نمایندگان مجلس؛

وزارت راه برای فروش اموال خود مجوز گرفت

نمایندگان مجلس به وزارت راه و شهرسازی اجازه دادند تا اموال منقول و غیرمنقول خود را تا سقف یکصد هزار میلیارد ریال به فروش برساند.