مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نمایندگان مجلس با اختصاص دو هزار میلیارد تومان جهت ساماندهی بافت فرسوده پیرامونی بقاع متبرکه حضرت امام رضا (ع)، حضرت معصومه (س)، حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) و حضرت احمد‌بن موسی (ع) موافقت کردند.
کمیته ای مرکب از وزارت امور اقتصادی و دارایی، سازمان برنامه و بودجه کشور، بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران، دستگاه اجرایی ذیربط(حسب مورد) و نمایندگان صندوق توسعه ملی، شورای هماهنگی بانک‌ها و کانون بانک‌ها تشکیل می‌شود.
هنوز آتش تند مردم به‌دلیل تصویب کلیات طرح صیانت خاموش نشده بود که خبر «جرم بودن تولید محتوا در پلتفرم‌های غیرمجازی» دوباره موج انتقادات و اعتراضات مردم را بیشتر از قبل شعله‌ور کرد. طرحی که اگر در مجلس به تصویب برسد فضا را برای فعالیت مردم در فضای مجازی تنگ‌تر خواهد کرد.
نمایندگان مجلس امروز سرانجام بعد از چند ماه بحث و گفت‌وگو، تکلیف ارز ترجیحی را برای سال آینده معلوم کردند؛ بر این اساس 9 میلیارد دلار ارز ترجیحی از حالت اسکناسی به یارانه ریالی تبدیل می‌شود.

نماینده مردم اراک در مجلس حذف ارز ترجیحی را امری ضروری خواند و گفت: پرونده های زیادی مبنی بر رانت و فساد بزرگ در تخصیص ارز ترجیحی در قوه قضاییه وجود دارد.
رییس مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس نه تنها بحث یارانه های کالاهای اساسی را حذف نکرد، بلکه با این مصوب تاکید کرده است که ثبات در قیمت کالاهای اساسی به صورت کالا برگ انجام شود و ثبات در قیمت ها هم حفظ شود.
نمایندگان مجلس سازوکار حذف ارز ترجیحی و حمایت از مردم در قالب کالا برگ را تعیین کردند.
عضو کمیسیون صنایع مجلس گفت: ممنوعیت واردات خودرو مربوط به مصوبه شورای هماهنگی اقتصادی سران سه قوه در سال ۹۷ است و مهلت قانونی این مصوبه در اوایل خرداد سال آینده به پایان می رسد.
نماینده‌ تبریز در مجلس می‌گوید: الان سفره‌ مردم رنگین‌تر شده است یا بی‌رنگ‌تر؟! مردم وضع‌شان بهتر شده است یا بدتر؟! اما چرا صدای این آقایان درنمی‌آید؟ چرا نمی‌گویند «چرا مردم مشکل دارند؟ چرا فقر است؟ چرا گرانی است؟». همه‌ی اینها هم هست؛ این مسئله‌ی نشانه‌ی عدم صداقت اینهاست.
یک نماینده مجلس درباره استیضاح وزرا، مطرح کرد: «یکی دیگر از معظلات بزرگ ما وزارت راه است؛ ما شاهد هستیم که آقای وزیر یک دستوری را می‌دهد، اما نه تنها زیر‌مجموعه‌اش توجهی نمی‌کند، بلکه پیمانکاران جز هم هیچ اهمیتی برای دستور وزیر قائل نیستند و کوچک‌ترین اقدام مثبتی را انجام نمی‌دهند.»
نمایندگان مجلس در جریان رسیدگی به لایحه بودجه 1401 علاوه بر تغییر پلکان افزایش حقوق، پلکان های مالیاتی را نیز که در بند 5 تبصره 12 بود، تغییر دادند.