مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

عضو کمیسیون صنایع مجلس:

مانعی برای واردات خودرو وجود ندارد

مصطفی طاهری گفت: در مجموع موافق واردات خودرو به کشور و اعمال سقفی برای خودروهای وارداتی هستم و با توجه با اینکه هرچقدر ارزبری کمتر باشد به نفع کشور است، معتقدم که نباید خودروهای خیلی لوکس و گران قیمت وارد شوند.
نماینده نجف‌آباد در مجلس گفت: قانون نمی تواند فردی یا افرادی از خانواده مسئولان را بدون هیچ جرمی ممنوع الخروج کند؛ زیرا اعمال هر فرد مخصوص خود فرد است و اگر مسئولی جرمی یا خطایی انجام داده باشد خود وی باید پاسخگو باشد.
محمد باقر قالیباف گفت، با چوب لای چرخ دستگاه‌های اجرایی گذاشتن مخالفم چرا که مانع شجاعت در تصمیم گیری مدیران اجرایی می شود از طرف دیگر نباید چشم را بر روی انحراف در اجرای قانون بست و مماشات کرد بلکه باید محکم ایستاد.
یک عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گران شدن دارو را بدیهی خواند و ادعا کرد که در آینده کمبود و گرانی دارو خواهیم داشت لذا باید دست اندرکاران هر چه سریع تر ورود پیدا کنند.
سخنگوی کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی توضیحاتی درباره علت ممنوعیت واردات کالاهای لوکس از جمله گوشی برند اپل پرداخت.
نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح شفافیت آرای نمایندگان منحصر به مجلس شورای اسلامی است، در حالی که مطالبه مردم این نیست.
یک عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: برای پیشگیری از بحران در فصل گرما صرفه جویی و مدیریت صحیح مصرف باید در اولویت مردم و مسئولان قرار گیرد.
علی بهادری جهرمی خاطرنشان کرد:‌ تغییر در ترکیب کمیسیون اقتصادی دولت بنا به درخواست خود این اعضا و به دلیل اشتغالات متعدد آن‌ها در جلسه دولت مصوب شد؛ تا حد نصاب قانونی تشکیل جلسات کمیسیون رعایت گردد.
اخیرا خبری درباره مصوبه کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس مبنی بر « پذیرش اعسار بدهکاران مهریه پیش از زندانی شدن آنها » منتشر شد که بر اساس آن و در صورت تصویب مجلس، اثبات « ملائت» زوج بر عهده زوجه می‌افتد.
محمود عباس‌زاده اظهار داشت: «ما با کشورهای منطقه به نوعی کار می‌کنیم و در زمینه گرفتن مطالبات‌مان برخی از کشورهای همسایه رایزنی و وساطت می‌کنند. مهم این بود که پول‌های مسدود شده از کشور مبدا آزاد شود. بعید می‌دانم در مراحل بعدی، به ویژه با همسایه‌ها با مشکلی مواجه شویم.»
رشیدی کوچی گفت: بنده به وزیر صمت اعلام کرده‌ام که اگر پایان اردیبهشت، واردات خودرو انجام نشود، به طور قطع به صورت جدی روی استیضاح او کار خواهم کرد و این موضوع را به سرانجام می‌رسانم.