مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

دومین جلسه بازنگری سیاست های کلی معدن، روز شنبه ۳۱ اردیبهشت ماه۱۴۰۱ در کمیسیون زیربنایی و تولیدی مجمع تشخیص مصلحت نظام، به ریاست حجت الاسلام و المسلمین دکترغلامرضا مصباحی مقدم، برگزار شد.
معاون امور مجلس رئیس جمهور با اشاره به اقدامات انقلابی و مجاهدت شبانه روزی دولت برای جبران کاستی‌های گذشته و رفع مشکلات و احیای اعتماد مردم، اظهارداشت: دولت با دغدغه مندی و بر اساس برنامه های کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت مشکلات و نیازهای کشور را با اولویت پیگیری می کند.
دبیر شورای نگهبان درباره طرح اصلاح یارانه‌ها، گفت: دستگاه‌های نظارتی با برخورد قاطع با سوءاستفاده‌گران، نگذارند مردم متحمل سختی شوند؛ چرا که نظارت دقیق از مهم‌ترین عوامل موفقیت این طرح است.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: امروز شفافیت آرای نمایندگان هم با رأی قاطع ۸۷ درصدی نمایندگان تصویب شد و مجلس شفافیت را از خود آغاز کرد.
نماینده مجلس گفت: سامانه رفاه ایرانیان با گذشت ۱۰ سال از هدفمندی یارانه‌ها هنوز ناقص است، مثلا عده‌ای یارانه حقشان بوده و پرداخت نشده و عده‌ای مانند برخی نمایندگان مجلس یا برخی مدیران ارشد نظام یارانه به حساب‌شان پرداخت شده است.
نمایندگان مجلس تصویب کردند که هیات عالی نظارت مجمع تشخیص مصلحت نظام، مجلس شورای اسلامی، هیات وزیران، شوراهای اسلامی شهر و روستا مشروح مذاکرات خود را منتشر کنند.
«کدام متخصص تاریخ، کدام انسان میهن دوست و دانای این مرز و بوم، این عنوان‌های جعلی و تجاری را بر جام حسنلو یا کتیبه نقش رستم یا کاشی‌های مسجد شیخ لطف الله می‌پسندد و تایید می‌کند؟»
نایب‌رئیس کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی با تأکید بر حساب‌کشی مجلس با تحقیق و تفحص از شرکت‌ها خودروسازی گفت: مدیران شرکت‌های خودروسازی بیش از ۲۰۰ نیرو و مشاور از نزدیکان و اقوام خود استخدام کرده‌اند که این رویه باید اصلاح شود.
رئیس کمیسیون شوراهای مجلس گفت: اقدام دولت در اصلاح تخصیص ارز ترجیحی برای کالاهای اساسی اقدامی شجاعانه و به نفع عموم مردم بود.