مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: این تورم و گرانی‌ها چیست؟ می‌گویند امتحان الهی است، اگر امتحان الهی‌ست فقط برای ما است؟ فقط برای ما ایرانی‌هاست؟ چطور در کنار ما کشور عراق این مصیبت تورم وگرانی را ندارند، یعنی خدا نمی‌خواهد آن‌ها را امتحان کند؟
مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گزارشی در خصوص استخراج رمزارزها منتشر کرده است که در انتهای آن به این نتیجه رسیده که کمتر از ۱۰٪ کسری برق کشور مربوط به استخراج رمزارزها است و همچنین سیاست ممنوعیت استخراج رمزارزها سیاستی شکست خورده است.
گزارش ایران‌خودرو و سایپا برای توسعه و ارتقا کیفیت به مجلس رسید

پایان مهلت پارلمان به خودروسازی‌ها

رئیس کمیسیون شوراهای مجلس از ارائه گزارش مسئولان ایران‌ خودرو و سایپا درباره برنامه‌های توسعه‌ای و ارتقا کیفیت خودروها به این کمیسیون خبر داد.
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: یکی از اقدامات مهم مجلس در راستای تقویت فعالیت‌های مردمی تصویب قانون جهش تولید دانش‌بنیان بود؛ امروز قانون دانش‌بنیان به همه جوانانی که پیشاهنگ حرکت و پیشرفت کشور هستند، هویت داده است. در واقع جوانان، پیشاهنگ حرکت مردمی برای حل مشکلات اقتصادی هستند.
ادعای یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس:

خودروی بالای ۲۵ هزار دلار وارد کشور نمی شود

یک عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس یازدهم از قول مجلس مبنی بر وارد نکردن خودروهای بالای ۲۵ هزار دلار خبر داد و گفت: ممنوعیت واردات خودروهای لاکچری کیفیت خودروی ایرانی را بالا می‌برد.
قالیباف در افتتاحیه رویداد ملی عصر امید:

اقدامات زمانی نتیجه دارد که جوانان را پیش قراول امور قرار دهیم

رئیس مجلس اظهار کرد: اقدامات ما زمانی منجر به نتیجه خواهد شد که همواره جوانان را پیش قراول امور قرار دهیم زیرا هر صنعتی که به نتیجه رسیده نقش روحیه جهادی و جوانان در آن آشکار بوده است لذا باید با تکیه بر جوانان گام‌های اساسی برداریم.
رهبر انقلاب در دیدار روز چهارشنبه هفته گذشته با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با توصیه پرهیز از دخالت نمایندگان در انتصابات خاطرنشان کردند:« این توصیه به مصلحت خود شما است چرا که اگر در یک منطقه با پیشنهاد یا فشار یک نماینده، مسئولی منصوب شود اما عملکرد او مطلوب نباشد، مشخص نیست باید از چه کسی بازخواست شود. یکی از مسائل مهم در قانون اساسی بحث تفکیک قوا است و هر کسی باید به وظایف خود عمل کند، البته همواره به دولتی‌ها نیز توصیه کرده‌ایم از مشورت و نظرات نمایندگان استفاده کنند».
متن کامل طرح کنترل و ساماندهی اجاره‌ بهای املاک مسکونی که دو فوریت آن اخیرا در صحن علنی مجلس شورای اسلامی به تصویب نمایندگان رسیده بود؛ منتشر شد.
رهبر حکیم و فرزانه انقلاب اسلامی حضرت امام خامنه‌ای در دیدار گرم و صمیمانه با نمایندگان مجلس یازدهم به مناسبت دومین سالگرد تشکیل آن، رهنمود‌های بسیار مهمی را برشمردند که می‌توان آنرا منشور مجلس انقلابی تراز نظام اسلامی نامید.

ریزش‌هایی که در ادوار مجلس صورت گرفت، نشان می‌دهد آنچه اهمیت دارد، انقلابی ماندن است، چرا که فقط انقلابی بودن کافی نیست. حال با چه معیارها و شاخص‌هایی می توان انقلابی بود و انقلابی ماند؟

سید میکاییل محمدی سمت گرفت؛

یک انتصاب جدید در مجلس شورای اسلامی

سیدمیکائیل محمدى مشاور اجرایى و مسئول پیگیرى امورات ویژه رییس کمیته پتروشیمى مجلس شوراى اسلامى شد.
عضو کمیسیون انرژی؛

تصمیم سخت رییسی اقتصادی نیست

عضو کمیسیون انرژی در خصوص تصمیم سخت رییسی گفت: چه کسی گفته است که تصمیم سختی که رییس جمهوری قصد اعلام آن را دارد اقتصادی است؟

شورای نگهبان ریسک ردصلاحیت دوباره او را می پذیرد؟

زمزمه های بازگشت دوباره لاریجانی به پارلمان

تا زمانی که علی لاریجانی تصمیم قطعی خود را برای حضور یا عدم حضور در انتخابات مجلس اعلام کند دو گروه در خوف و رجا به سر خواهند برد.
رئیس مجلس در گزارش سالانه مجلس در حضور رهبر معظم انقلاب با ارائه گزارشی از واقدامات قوه مققنه تأکید کرد: کارنامه دوساله مجلس یازدهم نشان می‌دهد، این مجلس که به دلیل انقلابی لقب گرفتن، آماج تخریب‌های گسترده قرار گرفت تا امروز مطابق شرح اختیارات و وظایف خود توانسته است، اقدامات بزرگی که برخی از آنها، سال‌ها به زمین مانده بود را به سرانجام برساند.