مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

نیکزاد با بیان این‌که اکنون درگیر جنگ نرم هستیم اظهار کرد: مردم از فساد و تبعیض ناراحت هستند آنها می‌گویند اگر گرفتاری، گرسنگی و نبود امکانات است، برای همه باشد. مردم تبعیض و فساد را بر نمی‌تابند. این خبرنگاران هستند که باید این معضلات را بیان کنند.
احمد علیرضا بیگی گفت: قراردادهای بین المللی که از مردم پنهان شود سرانجام شومی خواهد داشت. آنهایی که طرف خارجی نوشته و خودش آن را خوانده و در جریان هستند، اما ما به عنوان نمایندگان ملت باید در جریان این توافق قرار بگیریم و متن توافق اگر به مجلس ارائه نشود و مورد تایید مجلس قرار نگیرد، اعلام می کنم که غیر قانونی است.
رئیس مجلس شورای اسلامی با گرامیداشت روز جهانی مساجد گفت: امروز با توجه به تغییر ماموریت‌ها و ظهور جبهه‌های جدید مبارزه، نیازمند بازتعریف نقش مساجد هستیم.
رییس فراکسیون مجلس با بیان اینکه «کلاً هیچ قاعده و قانون خاصی برای نگهداری حیوانات غیرمتعارف در منازل وجود ندارد»، اظهار کرد: این اقدامات حاصل تفکرات سرمایه‌داری و پیروی از مد و ژست پولداری و این قبیل موضوعات است و با آن نیز مخالف هستیم.
یک عضو کمیته تحقیق و تفحص از شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: طبق گزارش هیات تحقیق و تفحص، ۹۲هزار میلیارد تومان تخلف در شرکت فولاد مبارکه اصفهان رخ داد که البته مربوط به عملکرد دولت سابق و مدیریت قبلی این شرکت است.
زهرا سعیدی‌مبارکه به گزارش تفحص از فولاد واکنش نشان داد؛

اعلام آمادگی نماینده سابق مبارکه جهت مناظره با رئیس تفحص فولاد

زهرا سعیدی‌مبارکه نماینده سابق مبارکه در پاسخ به گزارش منتشر شده تحقیق و تفحص از فولاد اصفهان عنوان کرد: اعلام آمادگی خود را جهت مناظره با رئیس تفحص فولاد باهدف شفاف سازی ابعاد این گزارش از دو روز آتی و پس از برگشت اینجانب از کربلای معلی تا ده روز آینده در یکی از خبرگزاری ها رسمی کشور اعلام می نمایم.
نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم در پاسخ به این سوال که آیا مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، میزان تقلب های کنکور را کاهش خواهد داد، گفت: قطعاً میزان تقلب ها با این مصوبه افزایش می یابد. ما نمی توانیم امنیت را در کنکوری که ۴۰ سال در آن تجربه داریم را تامین کنیم، حال چگونه می خواهیم حوزه های امتحانی سراسر کشور را مدیریت کنیم؟
رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در برنامه‌های ۵ ساله توسعه علیرغم تمامی زحمات کشیده شده هم در تنظیم و هم در اجرا اشکالات جدی وجود داشت و نتیجه آن هم عدم تحقق ۷۰ درصد برنامه‌ها بوده است، گفت: در برنامه هفتم توسعه نباید مانند ۶ برنامه گذشته برنامه‌ریزی کنیم.

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که تبادل زندانیان بین ایران و آمریکا کاملا طبیعی است و امر بعیدی نیست به ویژه اینکه در طول مذاکرات ایران به صورت غیر مستقیم و با واسطه مذاکره با آمریکایی‌ها داشته و پیام‌هایی رد و بدل شده است.
سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت که در مسیر توافق هستیم اما هنوز به توافق نرسیدیم هر چند فاصله چندانی نداریم، ولی اگر اراده جدی وجود داشته باشد خیلی سریع این اتفاق را شاهدیم.