مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک نماینده مجلس با بیان اینکه دولت در کنترل سوخت به خوبی عمل کرده است و زمستان سردی نخواهیم داشت، ادامه داد: اولین مسئله برای جلوگیری از هدررفت گازخانگی فرهنگ مصرف است، ما در این زمینه نیازمند یک کاری جدی در حوزه آموزشی و فرهنگ سازی هستیم.
صدیف بدری عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، درباره موضوع استعفای رستم قاسمی و صحت آن توضیحاتی داد.
رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از استماع گزارش آخرین وضعیت برخورد با گروهک‌های ضدانقلاب و تجزیه طلب در اقلیم کردستان توسط فرمانده قرارگاه حمزه خبر داد.
بازگشت لایحه «اصلاح قانون ساماندهی صنعت خودرو» به کمیسیون مربوطه، موافقت مجلس با فوریت طرح متمرکزسازی منابع مالی توسعه شبکه فیبر نوری و... از جمله موضوعات خبری امروز (چهارشنبه) بیست و پنجم آبان ماه ۱۴۰۱ مجلس است که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان مطالبی پرداخت و گفت: با گذشت دو سال و نیم از مجلس یازدهم فرصت فراهم شده تا برای ارزیابی عملکرد ریاست مجلس اقدام شود چراکه عملکرد ایشان مورد نقد جدی است.
نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی در انتقاد از عملکرد رئیس مجلس شورای اسلامی به بیان مطالبی پرداخت و گفت: با گذشت دو سال و نیم از مجلس یازدهم فرصت فراهم شده تا برای ارزیابی عملکرد ریاست مجلس اقدام شود چراکه عملکرد ایشان مورد نقد جدی است.
سخنگوی هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان به ارائه توضیحاتی درباره بررسی شکایت قالیباف از نوباوه در این هیئت پرداخت و گفت: هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان پس از انجام بررسی‌های لازم، به این نتیجه رسید که اتهاماتی که آقای نوباوه در توئیت مطرح کردند، در راستای وظایف نمایندگی نبوده است.
نمایندگان در جلسه علنی امروز با اکثریت آرا با کلیات لایحه اصلاح تبصره های یک و ۷ ماده واحده قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور درباره کاهش درصد حقوق گمرکی برخی از کالاها همچون مواد اولیه ماشین آلات و تجهیزات موافقت کردند.
نمایندگان مجلس در موافقت با استفساریه دولت درخصوص بند(هـ) تبصره (۱۲) قانون بودجه سال ۱۴۰۱کل کشور درباره پرداخت حقوق به رزمندگان و جانبازان فاقد شغل متناسب با حداقل حقوق کارکنان دولت برابر با ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان موافقت کردند.
ویس کرمی گفت : باید در خصوص برهنگی تعریف مشخص ارائه دهیم. اگر یک زنی یک مانتوی بلند بپوشد، اما این مانتو جلوباز باشد و جلوی بدنش را به نمایش می‌گذارد و شلوار پاره و تاپ می‌پوشد آیا این برهنه است یا پوشیده؟
معاون امور مجلس رئیس جمهور، وزیر پیشنهادی تعاون کار و رفاه اجتماعی را از مدیران دلسوز، مومن و توانمند کشور توصیف کرد و با اشاره به دانش و تجارب مدیریتی و اجرایی ارزنده زاهدی وفا، گفت: وی در مدیریت‌های مختلف توفیقات قابل توجهی داشته است و از روحیه تحول گرایی، مردمی و جهادی برخوردار است و می تواند این وزارتخانه بسیار مهم را در ریل درست به حرکت درآورد.
نماینده مردم سقز و بانه از وزیر کشور خواست تا بدون فوت وقت نسبت به روشنگری ابعاد قضیه مهسا امینی شفاف سازی کند تا این موضوع بیش از این مورد بهره برداری رسانه های داخل و خارج کشور قرار نگیرد، زیرا دشمن به گونه ای طراحی کرده است که کلیدواژه آشوب های پیش رو در کشور زنان باشد.
نماینده مردم میانه از رییس جمهور خواست تا با تشکیل قرارگاهی اثربخش و قوی و با همراهی قوای سه گانه هر چه سریع‌تر تورم و گرانی افسار گسیخته را مهار کرده و نگذارند استخوان مردم تحت این فشارهای طاقت فرسا خرد گردد.
رئیس گروه دوستی پارلمانی ایران و ازبکستان اعلام کرد: عضویت رسمی ایران در سازمان همکاری شانگهاینشان دهنده این است که جمهوری اسلامی ایران صرفا محتاج غرب نبوده و موازنه بین شرق و غرب به ایران کمک می‌کند تا راحت‌تر منافع ملی خود را تامین کند.