مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

یک عضو هیات رئیسه کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با محکوم کردن بیانیه مشترک اخیر چین و عربستان گفت: دستگاه دیپلماسی باید با قدرت و قاطعیت جواب این بیانیه را دهد که دیکته شده اسرائیل و آمریکا به نوکرشان یعنی عربستان است.
مدیرکل انتخابات وزارت کشور با بیان اینکه انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری به صورت همزمان در ۱۱ اسفندماه سال آینده برگزار می شود؛گفت: این زمان با هماهنگی شورای محترم نگهبان نهایی شده است.
عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: امروز عصر ارتباطات است و نه می‌شود خبری را انکار کرد و نه نمی‌شود خبری را الکی باور کرد. به این مفهوم که اگر خبری را پنهان کنید، دیگران آن را منتشر می‌کنند. ابتدا در کشور باید رسانه‌های خصوصی و غیردولتی فعال و آزاد گذاشته شوند تا خبررسانی کنند.
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس گفت: با توجه به اینکه چندین ماه کار کارشناسی بر روی طرح اصلاح قانون انتخابات صورت گرفت، در تلاشیم تا با استفاده از ظرفیت آیین نامه داخلی مجلس،‌ این طرح را بار دیگر در دستور کار صحن قرار دهیم.
بخشایش اردستانی می‌گوید: برخی در درون سیستم فکر می‌کنند، اگر مثلا درباره حجاب کمی کوتاه بیایند، نظام باید در همه موارد هم کوتاه بیاید و این خیلی بد است! تا زمانی که این گروه دستِ بالا را در عرصه اداره کشور و تصمیم‌گیری دارند، مشکلات همچنان مشکل خواهد ماند.
روزنامه اصولگرای فرهیختگان به انتقاد از اظهارات اخیر حسین جلالی، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس درباره حجاب و مسدود کردن حساب زنان بی‌حجاب پرداخته و خطاب به او «نمایندگان عضو جبهه پایداری» نوشت: «برادران! در کدام سیاره زندگی می‌کنید».
نماینده مردم تهران در مجلس با تأکید بر اینکه بذرپاش هیچ تخصصی در حوزه مسکن و راه و شهرسازی ندارد، گفت: این کشور حداقل یک میلیون مهندس دارد که در حوزه عمران، راه و شهرسازی تحصیل کرده و یا در حوزه ساخت و ساز بوده و هستند، سوال آنها این است که چرا در دولت دیده نشده‌اند، آیا یک نفر از میان خیل عظیم این افراد صاحب تخصص و تجربه نبود که انتخاب شود و اکنون با معرفی بذرپاش اینگونه به علوم، دانش، تجربه و امید پشت پا بزنیم.