مجلس

همراه با نمایندگان مردم از تمام خبرهای مهم و به روز پارلمان در سرویس مجلس پرسون مطلع شوید.

وزیر آموزش و پرورش انگار وزیر وزارتخانه دیگری است؛

دانش آموزان مسموم می شوند، نمایندگان سرگرم طرح صیانت هستند

‎اگر نمایندگان دو شهر قم و بروجرد دختران نازنینشان در مدارس حوزه انتخابیه‌شان تحصیل می‌کنند، در کدام مدارس هستند؟ و اگر دختران دلبندشان در کنار خودشان در پایتخت می‌زیند، آیا از برخی همشهری‌های دخترانشان در آن بعضی مدارس باخبرند؟‏
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: در عرصه اقتصادی، دولت رئیسی ضعف ساختاری مهمی دارد. دو بخش، عمده کابینه اقتصادی دولت را تشکیل دادند؛ یک بخش از نهادهایی مثل ستاد اجرایی فرامین امام و بنیاد مستضعفان و بخش دیگر هم از قوه قضاییه هستند که هر دو بخش، تجربه و تسلط لازم را در مسایل کشوری نشان ندارند.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه هفته آینده بسته ارزی پیشنهادی مجلس به دولت ارائه می‌شود، گفت: گزارش کمیسیون اقتصادی درباره سیاست‌های ارزی کشور در روزهای پایانی کاری رئیس کل سابق بانک مرکزی در صحن مجلس قرائت شد.
عضو کمیسیون شوراهای مجلس گفت: قوای سه گانه به موضوع مسمومیت دانش‌آموزان توجه ویژه دارند و کارگروه‌های ویژه‌ای برای پیگیری این پرونده تشکیل داده‌اند و مسئولان امنیتی و انتظامی از ورود به موضوع تا برخورد ریشه‌ای با آن خبر داده‌اند.
یک نماینده مجلس با تاکید بر نظارت مجلس بر عملکرد دولت، تهدید کرد که اگر آقایان خود دست به کار نشوند ما وارد استیضاح بخشی از دولت می‌شویم و این دولت را از عدد می‌اندازیم.
رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر این‌که دو شهر قم و بروجرد درگیر مسمومیت دانش آموزی شدند تاکید کرد که امروز جلسه‌ای با حضور وزیر بهداشت و کمیسیون در خصوص این موضوع در مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد.

نماینده مردم تبریز گفت: بنده نمی‌گویم که حقوق نخبگان را افزایش دهید یا مالیات آنها را کم کنید بلکه بنده می‌گویم که باید به آنها احترام بگذاریم و جوری صحبت نکنیم که تحقیر شوند.

دفتر بخش عمومی مرکز در گزارشی با عنوان «بررسی مصوبات کمیسیون تلفیق لایحه بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور (۱): اهم مصوبات» به بررسی مهمترین مصوبات کمیسیون تلفیق در چند محور به ترتیب ذیل و براساس دسته بندی و ارزیابی پرداخته است.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی شرکت شهرک های صنعتی را مکلف کردند تا با اعلام وزارت میراث فرهنگی بخشی از شهرک ها را در اختیار فعالان و تولید کنندگان صنایع دستی قرار دهد.
یک نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: تقاضا داریم وزرای صمت و جهاد کشاورزی با حضور در صحن مجلس توضیحاتی درباره بازار شب عید و نظارت بر کالاها به نمایندگان ارائه دهند تا ما نیز توضیحی برای مردم داشته باشیم.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی به دانشگاه ها و مراکز آموزشی و پژوهشی دولتی اجازه دادند تا سقف درآمد اختصاصی خود در سال ۱۴۰۱ نسبت به اخذ تسهیلات از بانک ها در سال آینده اقدام کنند.