گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

استاندار خراسان رضوی در خصوص شرایط این استان برای میزبانی از زائران در دهه پایانی ماه صفر گفت: این حجم از زائر را نمی‌توان با امکانات محدودی که در اختیار داریم، مدیریت کرد. البته تعدادی از واحدهای اقامتی که برای زائران در این دوره تدارک دیده شده در شأن آن‌ها نخواهد بود.
یک پژوهشگر عراقی با اشاره به توسعه و گسترش اربعین در سال‌های اخیر گفت: اربعین بعد از سقوط صدام از ۵۰۰ هزار زائر شروع شد و امسال طبق بررسی ما، حدود ۲۰ میلیون نفر به زیارت سیدالشهداء در اربعین آمده‌اند. از این میان ۱۵ میلیون نفر عراقی و مابقی از کشورهای دیگر بوده‌اند.
مدیرکل برنامه‌ریزی، پذیرش و اعزام عتبات، با اشاره به پیگیری زیاد زائران درباره وام اربعین، گفت: اطلاعات افراد درخواست‌کننده تسهیلات اربعین در سامانه «سماح»، به وزارت اقتصاد و دارایی فرستاده شده و درحال بررسی است.
مجموعه میراث جهانی کاخ گلستان در روز اربعین از ورودی «باب عالی» پذیرای گردشگران است. همچنین تالار اصلی کاخ گلستان به همراه موزه حوضخانه این مجموعه جهانی نیز از ساعت ۱۲ به بعد پذیرایی بازدیدکنندگان است.
رئیس هیات مدیره جامعه راهنمایان ایرانگردی و جهانگردی گفت: با پیگیری‌های مستقیم وزیر میراث فرهنگی، بیمه راهنمایان گردشگری برقرار شد.
اگر افراد مسیرهای جاده‌ای مد نظر خود را برای بهینه‌سازی مصرف سوخت بهینه کنند و انتخاب‌های پایدارتری در جاده داشته باشند می توانند در هزینه خود صرفه‌جویی کنند.