گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

معاون گردشگری وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: تقاضای چینی‌ها برای سفر به ایران افزایش یافته است، به گونه‌ای که در هفت ماه نخست امسال، ۵۰ هزار گردشگر چینی وارد ایران شدند.
فصل پاییز با باران‌های دلنشین و درختان هزار رنگش هر فردی را وسوسه می‌کند تا در کوچه و خیابان‌های مملو از برگ‌های ملون قدم بگذارد و حس و حال متفاوتی را تجربه کند.
عادت نامگذاری مردمان قدیم تهران بسیار جذاب و جالب بود. آنها بر اساس آنچه می‌دیدند و حس می‌کردند برای هر چیزی نام انتخاب می‌کردند. گاهی این نام‌ها جذاب و شیرین و گاهی عجیب و تأمل‌برانگیز است.
تهران در فصل برگ‌ریزان چهره‌ای دیدنی به‌ خود می‌گیرد که چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند؛ به‌ویژه بوستان‌هایش که پر از قشنگی‌ می‌شود و حضور در آنجا و قدم زدن در هوای پاییزی‌ و شنیدن صدای خردشدن برگ‌ها، زیر پا بدجور به دل می‌نشیند.
هرجا که تابلوهای زردرنگ سازمان حفاظت محیط زیست را دیدید، قطعا بدانید که قرار است با گنجینه‌ای ارزشمند از ثروت‌های طبیعی روبه‌رو شوید و مثل جان‌تان باید مراقب باشید که آسیبی متوجه آن نکنید.
در میان برج‌های سر به فلک کشیده و در محدوده مرکزی شهر تهران، خانه‌ای وجود دارد که اگرچه بهار آن به خزان بدل شده است، اما میراث شاعری پآوازه از نوع آزادی‌خواه است. صحبت از ملک‌الشعرای بهار و خانه‌اش است. خانه‌ای تاریخی که می‌تواند مقصد مناسبی برای گردشگری باشد.
شرایط بی‌ثبات سیاسی در خاورمیانه به‌واسطه جنگ میان حماس و رژیم صهیونیستی، می‌تواند به‌شدت به زیان عربستان سعودی باشد که طرح‌های بلندپروازانه‌ای را برای جذب حداکثر گردشگر خارجی در ذهن پرورانده است.
«کلات» چه جمع «کله» به معنای «قله» باشد و چه «منطقه هموار بالای کوه» معنا دهد، باز هم نام دقیقی برای شهر کلات است. کوه‌های سر به فلک کشیده‌ دورتادور این شهر را گرفته و از آن دژی طبیعی ساخته‌اند تا برای بسیاری فاتحان و از جمله نادرشاه افشار جذاب شود.
از سر خیابان «رمضانی»،تابلوی نارنجی رنگی، شما را به سمت مقصدی هدایت می‌کند که روزگاری پدر شعر سپید در آن زندگی می‌کرد.خانه‌ای با دیوار سیمانی وسقف شیروانی‌ که درتقابل بابرج‌های سر به فلک کشیده اطراف است؛خانه‌ای که براساس معماری دهه ۲۰ و با اتاق‌های تو در تو همخوان با اقلیم سرد شمیران ساخته شده است.
باستان‌شناسان یک کلاه‌خود یونان باستان را در یکی از شهرهای باستانی واقع در ایتالیا از دل خاک بیرون کشیدند.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

عمره به‌زودی آغاز می‌شود

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از آغاز اعزام زائران ایرانی به عمره به‌زودی خبر داد و گفت: در سازمان حج و زیارت تمام مقدمات مربوط به سفر زیارتی عمره فراهم شده است و تامین ارزی آن هم توسط بانک مرکزی پذیرفته شده و نیاز به هماهنگی‌های شبکه بانکی دارد که ان‌شاءالله اتفاق خواهد افتاد و در اولین فرصت تلاش خواهیم کرد اعزام زائران آغاز شود.
عربستان سعودی هدف جذب ۱۰۰ میلیون بازدیدکننده قبلی خود را تا سال ۲۰۳۰ به ۱۵۰ میلیون نفر افزایش داد. این در حالی است که منطقه خاورمیانه به دلیل تحولات اخیر احتمالا با کاهش شمار گردشگران روبه‌رو شود.