گردشگری و توریسم

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

مهمترین اخبار

با هدف پاکسازی رودخانه باراجین؛

جشن باستانی نوروز رودها در قزوین برگزار شد

جشن باستانی نوروز رودها با هدف پاکسازی رودخانه باراجین و احیای آیین‌ها و مراسم روز ۱۳ اسفندماه با حضور علیرضا خزائلی مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان قزوین در بند باراجین برگزار شد.
از آنجایی که درصد زیادی از هزینه سفر به کیش به رفت و آمد آن اختصاص داده می‌شود؛ از این رو در قدم اول باید دنبال تهیه ارزانترین بلیط هواپیما باشید. موارد دیگری هم وجود دارند که به کاهش هزینه سفر به کیش و هر مقصد دیگری کمک می‌کنند. استفاده از تخفیفات هتل‌ها، سفر در فصل‌های خلوت‌تر و استفاده از تفریحات رایگان از جمله این موارد به حساب می‌آیند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

در این مطلب قصد داریم سری بزنیم به زیباترین و جذاب‌ترین کاخ‌ها و باغ‌های استانبول که دیدنشان درست مانند آن است که به دل یک جنگل دیدنی بزنید و در میانه آن به کشف یک عمارت باشکوه قدیمی برسید.
در آستانه نوروز، تقریبا هیچ بلیتی برای مقاصد محبوب گردشگری موجود نیست و اگر از یک ماه پیش برای سفر خود برنامه‌ریزی نکرده و بلیت نخریده باشید، باید با سفر در ایام نوروز خداحافظی کنید.
آموزش پرورش استان اصفهان فراهم میکند:

۷۰۰۰ فضا برای اسکان مسافران نوروزی در اصفهان

رئیس اداره رفاه و پشتیبانی اداره‌کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: از هفته آخر اسفند ماه پذیرش میهمانان نوروزی را خواهیم داشت، پایان اسکان ۱۲ فروردین و میهمانان تحت پوشش بیمه مسافرین خواهند بود.
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر تهیه بلیت سفرهای نوروزی توسط مسافران، به صورت رفت و برگشت تاکید کرد و گفت: فروش چارتری بلیت هواپیما برای سفرهای داخلی و سفرهای بین‌المللی ممنوع است.
سرپرست دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی از برگزاری چهار تور آشناسازی با عنوان «پروژه سلام ایران» و به دنبال آن، سفر ۲۰ اینفلوئنسر جوان چینی به کشور خبر داد.
تگسکریت (Tagskryt)، یک کلمه اسکاندیناویایی به معنای لذت و یا شگفتی‌های سفر با قطار است که امروزه بسیار رایج شده، چرا که نسل‌های جوان وسایل حمل و نقل پایدار و زیبایی شناسانه را دوباره کشف می‌کنند. در حالی که این سریع‌ترین راه برای رسیدن از نقطه A به نقطه B نیست.
مدیرکل میراث فرهنگی خوزستان با بیان اینکه برنامه‌های ویژه‌ای برای گردشگری روستایی در سال جاری در نظر گرفته شده است، گفت: از بین بیش از ۴ هزار روستای مورد مطالعه در سال گذشته ۲۶۷ روستا به عنوان روستای هدف و واجد شرایط جذب گردشگر شناخته شده‌اند.
سفرهای نوروزی ۱۴۰۳ با ارز مسافرتی دو برابری، کمیاب شدن بلیت های حمل و نقل عمومی، مناسب های متعدد و همزمانی با ایام ماه رمضان رو به رو شده و آن را از نوروز سالهای گذشته متمایز کرده است.
بازنشستگان کشوری می‌توانند با استفاده از #طرح_صبا تا پایان سال ۱۴۰۳، تنها با پرداخت نقدی ۲۰ درصد از هزینه اقامت خود، همسر و دو نفر از اعضای خانواده (مجموعا چهار نفر) از این تخفیف بهره مند شوند.