میراث فرهنگی

جدیدترین اخبار میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایران را در سایت پرسون بخوانید.

وزیر میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی به منظور بازدید از ظرفیت‌ها و پروژه‌های تاریخی-گردشگری استان آذربایجان‌شرقی وارد تبریز شد.
سرپرست پایگاه میراث‌ جهانی شوش:

موریانه، قلعه‌ شوش را تهدید می‌کند

سرپرست پایگاه میراث‌ جهانی شوش گفت: قلعه تاریخی شوش در معرض آسیب‌های بیولوژیکی به‌ ویژه موریانه قرار گرفته است.
سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: انتظار می رود مسئولان ارشد استان به مساله توقف ساخت و ساز در حریم غار کرفتوی دیواندره ورود کنند.
اقدامات لازم برای بازگشت سایر الواح هخامنشی به ایران صورت گرفته و در همین راستا قرار است یک تیم ۳ نفره برای تعیین تکلیف الواح باقی مانده به آمریکا اعزام شوند.
معاون میراث فرهنگی فارس با اشاره به اختصاص 100 میلیارد تومان اعتبار به مرمت بازار وکیل گفت: طبق طرح تنظیم شده، هفته آینده قرارداد با مرمت‌گران بسته می‌شود که در این راستا حداقل حضور سه شرکت مرمتی مورد نیاز است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی ایلام خبر داد؛

یک قطعه شیء تاریخی در ایلام کشف شد

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ایلام از کشف و ضبط یک قطعه شی تاریخی در شهرستان دره‌شهر خبر داد.
واکنش یک مسئول میراث فرهنگی؛

تونل جنگ جهانی اول زیر محوطه راه‌ آهن اهواز

سرپرست معاونت میراث‌فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان گفت: وجود تونل، زیر محوطه راه‌آهن اهواز کشف جدیدی نیست.
روزگار به دستش عصای پیری داده و رنگ از صورتش گرفته است و در حسرت ایام گذشته، خواب خادم‌باشی را می‌بیند که هر روز دستی بر سر و رویش می‌کشید تا مبادا فرسوده و تخریب شود.
ادای نذر در قریه کن تاریخچه‌ای طولانی دارد و حتی به قبل از دوره‌ای برمی‌گردد که مردم به فرحزاد می‌رفتند و از آنجا با پای پیاده یا الاغ کرایه‌ای خودشان را به امامزاده داوود(ع) می‌رساندند.
فرمانده یگان حفاظت وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: ۳۲ قلم شیء تاریخی متعلق به هزاره اول و دوم قبل از میلاد و دوره اسلامی از قاچاقچیان مسلح در تهران کشف و ضبط شد.

محرم و صفر که می‌شد انگار از دنیا و متعلقاتش دست می‌کشیدند. آنها را می‌دیدی که اگرچه رخت و لباس‌شان با ظاهر معمول هیئتی‌ها فرق دارد اما پیش از دیگران پای کار آمده‌اند تا چراغ هیئت روشن بماند. لوطی‌ها پای ثابت برپایی تکایا بودند و در همین هیئت‌ها بود که توبه کرده و مسیر دیگری در پیش می‌گرفتند.
سخنگوی اداره کل میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: در سالیان طولانی پل شهرستان مرمت های زیادی به خود دیده است، به تازگی کارشناسان میراث فرهنگی در بررسی این پل متوجه شدند بخشی از پل دچار رطوبت شده است.