اصفهان

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: وزش باد در نواحی شرقی، شمالی و مرکزی استان موجب افزایش آلودگی هوا در این مناطق در هفته جاری خواهد شد.
مدیرکل ستاد مدیریت بحران استانداری اصفهان با تأکید بر این نکته که مصرف غیرمجاز برق عواقب قانونی دارد، اظهار کرد: تعمیر سالیانۀ کولرهای آبی و نصب سایه‌بان برای آن‌ها بسیار اهمیت دارد. کولرهای گازی نیز که در مناطق گرمسیری استفاده می‌شود، باید بدون نقص باشند. دستگاه‌های اجرایی وظیفه دارند که یک ساعت قبل از خاتمۀ کارشان سیستم‌های سرمایشی اداره را خاموش کنند.
هفته ی اول لیگ برتر فوتسال کشور

گیتی پسند در مشهد طوفان به پا کرد

تیم گیتی پسند اصفهان از هفته اول لیگ برتر فوتسال کشور میهمان فرش آرا مشهد بود که توانست فرش آرا شکست بدهد.
هفته ی اول لیگ برتر فوتسال کشور

پالایش نفت در خانه شکست خورد

تیم پالایش نفت اصفهان در نخستین هفته فصل جدید لیگ برتر فوتسال مقابل شهرداری ساوه مغلوب شد.
دولت سیزدهم در راستای حفظ منابع طبیعی به ویژه اجرای پروژه‌های آبخیزداری در استان‌ها برنامه ریزی داشت بطوری که در سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ با تخصیص حدود هفت هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال حدود ۳۵ پروژه بزرگ و کوچک در استان اصفهان اجرا شد و از محل اعتبارات سفر رییس جمهور شهید به این خطه نیز ۲ هزار میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها در یک بازه زمانی سه ساله به دیار نصف جهان تخصیص یافت.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به انتشار فیلمی از حمله یک قلاده پلنگ در شهر زیار به گله گوسفندان و دو قلاده سگ گفت: این فیلم را تکذیب می‌کنیم، این فیلم مربوط به پلنگ زیار اصفهان نیست و مربوط به استانی دیگر است.
سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان گفت: در استان اصفهان تاکنون فرد مبتلا به تب دنگی شناسایی نشده است ولی افرادی بودند که گزیده شدند و علامت‌دار بودند و تحت نظر قرار گرفتند و آزمایشات آنها منفی بوده است.
مدیرکل امور فنی و نظارت بر پروژه‌های عمرانی شهرداری اصفهان با اشاره به اجرای ۷۲ هزار تن آسفالت در سه ماهه نخست سال جاری گفت: با توجه به حساسیت معاونت عمران درباره اجرای آسفالت در فصول مناسب تا پیش از آغاز فصل سرما بیشتر عملیات‌های این قبیل پروژه‌ها تکمیل می‌شود.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: بمنظور مدیریت مصرف انرژی و همچنین پیشگیری از مشکلات ناشی از غبارآلودگی هوا، چهارشنبه ۲۰ تیرماه زمان خاتمه ادارات استان اصفهان ساعت ۱۱ و پنجشنبه ۲۱ تیرماه نیز دستگاه‌های مذکور تعطیل خواهند بود، البته مراکز امدادی، خدمات رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.
رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان با اشاره به اینکه اصفهان مهد هنر و پایتخت فرهنگی ایران زمین است و باید از صنعتگران و هنرمندان آن حمایت شود، گفت: علاوه‌بر مباحث اقتصادی و زیست‌محیطی، احیای زاینده‌رود از درخواست‌های مهم شهروندان از رئیس‌جمهور منتخب است.
دبیر ستاد آزمون‌های استان اصفهان گفت: از مجموع تعداد داوطلبان کنکور نوبت دوم (تیر) در استان اصفهان ۳۷ هزار و ۶۵۰ نفر دختر و ۲۱ هزار و ۴۵۲ نفر پسر هستند. نوبت دوم آزمون سراسری کشور روز‌های ۲۱ و ۲۲ تیرماه سال جاری برگزار می‌شود.
رئیس مرکز پیش‌بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: روند دما در استان افزایشی است و هوا بطور تدریجی گرمتر خواهد شد.