یزد

بر اساس اطلاعیه ستاد استانی مقابله با کرونا؛

یزدی ها در روز طبیعت خانه نشین شدند

ستاد استانی مقابله با کرونا در خصوص ممنوعیت هر گونه دورهمی و تجمع در روز طبیعت اطلاعیه ای صادر کرد.
تالیف ۴۰ عنوان کتاب که یکی از برنامه های چهل گانه دومین کنگره ملی شهدای استان یزد بود به بیش از ۵۰ عنوان کتاب رسید و در حاشیه برگزاری اجلاسیه نهایی کنگره ملی شهدای استان یزد با حضور سردار سلامی رونمایی شد.
اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با حضور سردار سلامی فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، آیت الله ناصری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد، استاندار و جمعی از مسئولان و نخبگان استان یزد برگزار شد.
جانشین کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان یزد گفت: تصویرسازی مجموعه امیرچقماق با ویدئو وال برای کاهش هزینه ها انتخاب شد چرا که رویکرد کنگره در استان، کاهش هزینه برگزاری و صرف هزینه ها برای خدمات رسانی و محرومیت زدایی بود،
دبیرکل دومین کنگره ملی شهدای استان یزد:

کنگره شهدا؛ گفتمان تمدن اسلامی در استان را شکل داده است

فرمانده سپاه الغدیر استان یزد با بیان اینکه در اولین قدم برای شکل گیری تمدن اسلامی باید گفتمان آن را در جامعه جاری و ساری کنیم، عنوان کرد: این گفتمان اکنون در جامعه شکل گرفته است.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: توکل به خدا، تفکر و تعقل و همت بلند سه راهکار اصلی است که مسئولان باید آن را به کار گیرند تا بتوان شعار سال را محقق کرد.
استاندار یزد گفت: تقویت همدلی‌ها از دستاورد‌های کنگره ملی شهدای استان یزد بود که فارق از همه رنگ‌ها و سلایق، کمر همت به خدمت بسته ایم و امیدواریم این راه همچنان ادامه یابد تا آینده‌ای بهتر را برای استان یزد رقم بزنیم.
فرمانده سپاه گفت: دشمن می خواست مردم ما فقیر بمانند و خسته، افسرده و تسلیم شوند. این آرزوی حقیقی دشمن برای ملت ایران است؛ اما رهبری معظم انقلاب باطل السحر همه این فتنه ها بود.
رهبر انقلاب در دیدار اعضای کنگره شهدای یزد:

مراقب باشیم آرمان‌های انقلاب به‌ دست برخی افراد مخدوش نشود

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای فرمودند: انگیزه شهیدان از حضور در میدان جهاد حمایت از انقلاب، امام، حجاب و دفع شر دشمن بود که باید مراقبت کرد این آرمان‌ها به دست برخی افراد نفی و مخدوش نشود.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر ضرورت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه گفت: وصیت نامه شهدا نقشه راه موفقیت انقلاب است.
معاون فرهنگی شهردار یزد ، ارتباط عمیق و اثر بخش برنامه های تولیدی کمیته فرهنگی کنگره با نسل جوان را  از عمده شاخصه‌ی برنامه های فرهنگی کنگره دوم برشمرد.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خبر داد؛

نام گذاری ۷۶ خیابان و ۳۸ میدان شهری به نام شهدا در یزد

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار گفت: المان های مختلفی با نام و یاد شهدا در شهرستان های استان نصب و خیابان ها میادین زیادی به نام شهدا نامگذاری شده است.
فرمانده سپاه الغدیر استان یزد گفت: به منظور رعایت شیوه نامه های بهداشتی اجلاسیه دومین کنگره ملی شهدای استان با کمترین جمعیت برگزار می شود.
در اوراق تاریخ و تذکره‌های کهن نام بسیاری از دانشمندان، علمای دین و نخبگانی را می‌توان یافت که زاده یا پرورش‌یافته دیار بادگیرها و دوچرخه‌ها یزد هستند. نام‌های بزرگی که یادآور اوج آدمی در عرصه‌های ذوق و هنر و علم و اندیشه‌اند و هرکدام الگویی بی‌همتا برای نسل‌های بعدی و ستاره درخشانی در آسمان این سرزمین به شمار میروند.