یزد

سخنگوی شورای شهر یزد گفت: بودجه امسال 71درصد برای پروژه های عمرانی و 29درصد آن برای امور جاری شهرداری در نظر گرفته شده و تصویب این بودجه از افتخارات شورای پنجم محسوب می شود.
استاندار یزد با بیان اینکه استان یزد اولین استان کشور بود که در حوزه مسکن ملی کارگران ورود و طرح موضوع کرد، افزود: این امر توسط اتاق تعاون استان پیگیری می شود که باید روند تنظیم لیست و پایش اسامی تسریع شود.
معاون فنی مرکز بهداشت استان یزد تعداد واجدان شرایط در این طرح را سه هزار نفر اعلام کرد و افزود: تاکنون بیش از هزار و 750 نفر در کارازمایی بالینی فاز سوم واکسن کرونا انستیتو پاستور ایران ثبت نام کرده اند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در نامه‌های جداگانه به استاندار یزد مراتب ثبت ۹ اثر فرهنگی‌تاریخی در فهرست ملی و یک اثر در فهرست واجد ارزش تاریخی‌فرهنگی را ابلاغ کرد.
دبیر شهر جهانی زیلو در خصوص روند بررسی و دفاع از هنرهای دستی میبد عنوان کرد: طی 18 ماه پیگیری، جلسات متعدد و دفاع از داشته های میبد دوست داشتنی، مجددا از بین 120 شهر در حوزه هنرها صنایع دستی و سنتی، میبد و چند شهر دیگر توانستند این نشان را کسب کنند.
مدرس حوزه علوم قرآنی گفت: ازجمله اشکالاتی که در ابتدا احساس کردم درحوزه آموزش خواندن قرآن کریم وجود دارد این است که به عنوان مثال درآموزش موسوم به آموزش روخوانی قرآن، با نوعی سطحی نگری و ساده اندیشی مواجه هستیم.
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد گفت: لازم است کارخانجات یزد هر چه زودتر واحدهای دانش بنیان خود را راه اندازی کنند تا هم مشکل اشتغال جوانان تحصیلکرده برطرف شود و هم تولیدات آنها دانش محور شود.
مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان:

پرداخت بیمه بیکاری کرونا به بیش از 11هزار کارگر یزدی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد گفت: از مجموع ۱۶هزار کارگر یزدی که برای دریافت بیمه بیکاری ایام کرونا ثبت نام کرده بودند ۱۱هزار نفر واجد شرایط شناخته شدند.
«علی‌اصغر صمدیانی» در خصوص خبر منتشر شده در شبکه‌های مجازی در خصوص تخریب کاروانسرای ثبتی واقع در بافت تاریخی یزد توضیحاتی ارائه داد.
رئیس اولین جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد گفت: این جشنواره با هدف بهره گیری از ظرفیت رسانه ها در راستای تببین فعالیت های دستگاه قضا استان به ویژه مردمی کردن دستگاه قضا در دستور کار قرار گرفت.
سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان یزد ارزش صادارت سال گذشته‌ی تعاونی‌های استان را بیش از ۱۵۳ هزار دلار عنوان و تاکید کرد: قطعاً برای تحقق سهم ۲۵ درصد سهم اقتصاد تعاونی در کشور نیازمند حمایت‌ها و تامین زیرساخت‌های درخور این سهم از اقتصاد کشورمان هستیم.
فرمانده انتظامی یزد گفت: ۲۴۳ کیلوگرم تریاک از ۲ دستگاه خودروی عبوری در این استان کشف و سه متهم در این ارتباط دستگیر و تحویل مقام قضایی شدند.

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس:

تصمیم اشتباه دولت پیک چهارم کرونا را رقم زد

رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با بیان اینکه پیک چهارم کرونا به دلیل تصمیم اشتباه دولت در آزاد کردن مسافرت‌های نوروزی ایجاد شد، گفت: مسیر مهندسی شده درستی در مقابله با بیماری کرونا نداریم.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد:

هزار کسب و کار در یزد مجوز فعالیت در فضای مجازی دارند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات یزد به اجرای طرح هفته‌های خرید اینترنتی در استان اشاره کرد و ابراز داشت: این طرح از چهارم تا هفدهم اردیبهشت ماه سال جاری به مدت دو هفته در استان اجرا می‌شود
رئیس بسیج کارگران و کارخانه‌جات استان یزد عنوان کرد:

امنیت شغلی، پرداخت حقوق و بیمه مهمترین مطالبه جامعه کارگری

رئیس بسیج کارگران و کارخانه‌جات استان یزد گفت: مهمترین دغدغه و مطالبات کارگران در استان، امنیت شغلی، پرداخت حقوق و بیمه است که به دنبال رفع آن هستیم.
جانشین فرمانده سپاه الغدیر استان یزد در اقشار بسیج گفت: با اجرای طرح شهید سلیمانی با همکاری بسیج جامعه پزشکی بیش از 14 هزار و 200 نفر از کارگران جهت شناسایی بیماری کرونا پایش شدند.