یزد

در حالی که متولیان حوزه سلامت از افزایش چشمگیر پذیرش در بیمارستان های استان در اثر ابتلا به کرونا خبر می‌دهند اما متاسفانه مردم یزد این هشدار ها را جدی نگرفته و با بی توجهی کامل به یکه تازی کرونا ویروس کمک می کنند.
نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه یزد با تاکید بر رعایت حقوق مردم یزد و اصفهان در مسئله آب و برخورد مدبرانه مسئولان با این مسئله گفت: نمایندگان استان یزد نیز در پیگیری مسئله آب جدیت به خرج دهند.
با سفر استاندار یزد به شهرستان میبد، طی آئینی 5 پروژه عمرانی اجرا شده در مهمانشهر اتباع خارجی شهرستان میبد با اعتباری بالغ بر 10 میلیارد ریال افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت. همچنین کلنگ یک باب مدرسه 6 کلاسه که برای اولین بار در کشور توسط یک فرد خیر ایرانی با همکاری اداره کل نوسازی مدارس ساخته می شود، به زمین زده شد.
نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی در جمع نخبگان یزدی؛

نیازمند تغییر نگاه مدل حکمرانی در کشور هستیم / ضرورت ایجاد شبکه ملی آب

قاضی زاده هاشمی در نشست با فعالان سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یزد با اشاره به اینکه متاسفانه وزارت خانه های مختلف جزیره ای عمل می کنند اظهار داشت: لازمه حل این مشکل تغییر نگاه مدل حکمرانی است.
جهت دیدار با نخبگان و جوانان؛

قاضی زاده هاشمی وارد یزد شد

امیر حسین قاضی زاده هاشمی نائب رئیس سابق مجلس شورای اسلامی دقایقی قبل وارد استان یزد شد.
رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی شهرستان مهریز:

80 هنرجوی مهریزی آموزش صنایع دستی را فرا گرفتند

رئیس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان مهریز از برگزاری کلاس‌های آموزشی صنایع‌دستی طی سه‌ماهه اول سال جاری در این شهرستان خبر داد و گفت: 80 نفر از هنرجویان شهرستان مهریز در رشته صنایع دستی بومی این شهرستان از جمله؛ قلم‌زنی روی مس، سبدبافی، نمدمالی، نقاشی روی شیشه، مسگری، منبت و معرق کاری آموزش دیدند.
معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد مطرح کرد؛

ضرورت شفافیت در اخذ عوارض های شهرداری از مردم

معاون قضایی رئیس کل دادگستری استان یزد، گفت: وضعیت اخذ عوارض شهرداری از شهروندان نیازمند مداقه کامل، تجدید نظر سریع و تطابق نمایی با قوانین و مقررات کشور است.
در پی روند صعودی موج پنجم کرونا؛

وضع محدودیت های جدید در یزد

روند صعودی موج پنجم کرونا در یزد موجب وضع محدودیت های جدید در این استان شد که در هفته آینده اجرایی خواهد شد.
در این گزارش حاشیه های نشست معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی یزد با خبرنگاران به تصویر کشیده شده است.
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان یزد، اظهار داشت: حوزه وسیع و عرصه گسترده خدمات شورا می تواند فرصت بسیار مغتنمی برای خدمت به مردم و ارتقاء رضایمندی شهروندان باشد.
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای یزد با بیان اینکه متاسفانه امسال 2مورد تعرض به خط انتقالی وارد شد گفت: در این 2 تعرض جمعا 24 ساعت قطع جریان آب انتقالی ،13هزار و 500 متر مکعب هدر رفت آب و 15 میلیارد ریال خسارت به تاسیسات و سیستم های آبی متحمل شده ایم.
امام جمعه یزد گفت: استعداد جوانان ما از جوانان همه کشورها بیشتر است اما از آنجا که از ابتدا فکر کردن و نوآوری کردن در آنها تقویت نشده، چینی‌ها و آلمانی‌ها و … از ما پیشی گرفته‌اند که لازم است این شرایط با تلاش معلمان و آموزش و پرورش، متحول شده و تغییر کند و شایستگی جوانان ما در عمل نیز اثبات شود.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد:

بزرگترین واحد فرآوری شن و ماسه کوهی در استان راه اندازی می شود

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار یزد از آغاز عملیات اجرایی ایجاد بزرگترین واحد فرآوری شن و ماسه کوهی در استان خبر داد و افزود: این واحد از بزرگترین واحدهای فرآوری شن و ماسه کوهی در استان بوده و به عنوان یک پروژه پیشران در اجرای برنامه ساماندهی شن و ماسه استان خواهد بود.
مدیرکل ارشاد استان با اشاره به اینکه یکی از مشکلات هنرمندان یزدی پایین بودن سوابق هنری است گفت: این موضوع باعث شده تا برای ارائه خدمات به هنرمندان با مشکل روبرو باشیم بنابراین به هنرمندان توصیه میکنم در جشنواره های هنری که با مجوز رسمی ارشاد برگزار می شود مشارکت جدی داشته باشند تا سوابق آنان به ثبت رسیده و برای کسب درجه هنری دچار مشکل نشوند.