مازندران

به مناسبت تکریم و معارفه روسای پیشین و جدید سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مازندران

چرا فتح‌الله پور کار سخت‌تری از غلامی‌راد در پیش دارد؟‌‌

مدیری که بتواند چهار سال در یکی از پست‌های کلیدی استانی چون مازندران دوام بیاورد، بی‌شک به اعتبارِ اقتدارش تکیه کرده است.
سید محمود حسینی‌پور گفت: با توجه به شرایط کرونایی، رئیس جمهور دیدار عمومی و مردمی نخواهد داشت اما وی در این سفر ضمن بازدید از طرح‌ها، سه نشست دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست با توجه به موضوعات که پیرامون محیط زیست در مازندران مطرح است و همچنین شرکت در شورای اداری استان برگزار خواهد کرد.
روانپزشک ها ، روانشناس ها و جامعه شناس ها؛ همگی بر این باور هستند که شرایط مختلف آب و هوایی، روی خُلق و خوی مردم تاثیر دارد.
برف به علت رنگ سفید که رنگی خنثی و آرامش بخش است باعث خوشحالی مردم می شود.
سلامت روح به سلامت جسم تاثیر دارد؛ زمانی که روح آدم در سلامت باشد، باعث میشود که با نشاط تر و هدفمندتر زندگی کند.
به دلیل بارش برف، سردی هوا و نیز لغزندگی سطح جاده‌ها، مدارس کلاردشت و مرزن آباد در تمامی دوره ها امروز /شنبه / ۲۵ دی ماه تعطیل است.
جاده ها و جنگل های شمال کشور این روزها رنگین کمانی از رنگ های شاد، متنوع و دلفریب است که زیبایی این موهبت الهی را دوچندان کرده و تضاد رنگ ها مناظری چشم نواز را در مقابل دیدگان همه قرار داده و می توان این سفر یادگاری پاییزی را با انداختن عکس در خاطره ها ثبت کرد.
براساس اعلام مرکز مدیریت راه‌های کشور؛

محور چالوس مسدود شد

مرکز مدیریت راه‌های کشور، از انسداد جاده چالوس به دلیل یخبندان تا اطلاع ثانوی خبر داد.
نخستین جشنواره کیی پلای مازندران با ارائه انواع غذا‌های مشتق شده از کدوحلوایی در ساری گشایش یافت.
این برنامه واقع در پارک ولایت به مدت دو روز همراه با پخش موسیقی محلی و رقص عروسک ها، مسابقه، پخت کدو پلو و انواع غذاهایی که میتوان با کدو پخت، برگزار شد.
"کیی" در زبان مازندرانی به معنای کدو حلوایی یا کدو تنبل و "پِلا" نیز به معنای پلو است و اگرچه همچنان یکی از خوراک‌های معروف استان به شمار می‌رود اما در مقایسه با گذشته کمتر مصرف می‌شود و شما اگر خواهان چشیدن مزه کیی پلا باشید فقط باید یک کدبانوی مازندرانی آن را برایتان طبخ کند، چون در منوی کمتر رستورانی در استان می‌توانید آن را پیدا کنید.
پارک ملل ساری در حاشیه غربی رودخانه تجن واقع شده و دارای جزیره مصنوعی، فضای سبز، وسایل ورزشی، مسیر پیاده روی، پیست دوچرخه سواری و پل کابلی معلق که حاشیه غربی و شرقی رودخانه تجن را به هم متصل می کند و دارای قایق سواری در تابستان و مکانی برای ماهیگیری و پارکینگ می باشد. ساخت این مکان در سال ۹۳ به مدت ۱۰۰ روز به طول انجامید.
این پارک بزرگترین مجموعه تفرحی شمال کشور بوده که به دلیل وجود پرچم کشورهای دیگر در این مجموعه، به نام پارک ملل لقب گرفته است.
سرپرست اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات مازندران در جلسه کارگروه دفاتر پیشخوان دولت و ICT روستایی از تصویب صدور ۱۷ پروانه جدید در کارگروه استان خبر داد و گفت: نقش کارگروه استانی در تسریع و الکترونیکی شدن نحوه صدور پروانه متقاضیان، نحوه واگذاری خدمات به دفاتر و افزایش دسترسی مردم به مراکز خدمات دهنده قابل توجه است.
مدیرکل هواشناسی مازندران اظهار کرد: با شکل‌گیری و تقویت جریانات سرد و مرطوب شمالی و عبور امواج در تراز میانی جو از روز سه‌شنبه چهارم تا اواخر روز چهارشنبه پنجم آبان ماه امسال شاهد بارش باران (گاهی به‌صورت رگباری)، وزش باد شدید موقتی، کاهش محسوس دما، رعدوبرق، در مناطق مرتفع بالای ۲ هزار متر بارش مخلوط باران و برف خواهیم بود.
مدیر کل شیلات مازندران گفت: آمار‌ها نشان می‌دهد که وضعیت صید ماهیان استخوانی در امسال در مقایسه با مدت مشابه پارسال از افزایش خوبی برخوردار بوده است.
رئیس اداره حیات وحش اداره کل حفاظت محیط زیست مازندران از تلف شدن ۲۱ راس کل و بز وحشی تاکنون بر اثر ابتلا به طاعون خبر داد و گفت: واکسیناسیون دام‌های اهلی، بهترین راهکار مقابله با شیوع طاعون نشخوارکنندگان است.
جمعه بازار جویبار با قدمتی بیش از یک قرن تا پیش از شیوع کرونا هر هفته پذیرای خریداران بی شماری از نقاط مختلف شهرستان های مازندران و سایر استان‌ها بود که با آغاز شیوع کرونا تعطیل شده بود. این بازار که در تیرماه امسال و در ۲ هفته پیاپی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بازگشایی و به دلیل موج پنجم کرونا و افزایش آمار بستری‌ها بسته شد بار دیگر از روز جمعه ۳۰ مهر ماه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سر گرفته می‌شود.
بر اساس تجزیه و تحلیل نقشه‌های پیش یابی هواشناسی، دریای خزر روز‌های چهارشنبه و پنجشنبه ۲۸ و ۲۹ مهر مواج و طوفانی است.
سرپرست شرکت گاز مازندران خبر داد:

510 خانوار روستایی از نعمت گاز بهره‌مند شدند

سرپرست شرکت گاز مازندران از به ۱۱ روستا در بخش چهاردانگه ساری و یک روستا در بخش هزارجریب شهرستان نکا خبر داد و گفت: هم‌اکنون ۹۹.۹ درصد جمعیت شهری و ۹۵ درصد جمعیت روستایی مازندران از نعمت گاز طبیعی برخوردار هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بیان اینکه هم اکنون ۳۰۲ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند، تصریح کرد: از این تعداد ۶۵ نفر نیز با علائم حاد تنفسی در بخش‌های مراقبت ویژه بستری هستند.