مدیرکل میراث‌فرهنگی مازندران:

سند پارچه‌ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری رونمایی می‌شود

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران از رونمایی سند پارچه‌ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری (عمارت کلبادی) خبر داد.
تصویر سند پارچه‌ای عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری رونمایی می‌شود

به گزارش سایت خبری پرسون از مازندران، حسین ایزدی در باره سند پارچه ای عصر ساسانی در جمع خبرنگاران گفت: یک سند پارچه‌ای به خط پهلوی و هشت گل مهر متعلق به عصر ساسانی در موزه تاریخ ساری رونمایی می‌شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران افزود: این مجموعه توسط یک کوهنورد به نام محمدعلی ابراهیمی در سال ۱۳۴۸ به صورت اتفاقی در صعود به غار هستیجان واقع در استان مرکزی کشف شده و از آن زمان در منزل مسکونی این کوه‌نورد و در شرایط عادی و غیراستاندارد موزه‌ای نگهداری می‌شد.

او از اهدای این اثر ارزشمند به موزه تاریخ شهر ساری خبر داد و یادآور شد: این کوهنورد فرهنگ دوست کشور پس از مطلع شدن از اهمیت این آثار، تصمیم به تحویل داوطلبانه اموال تاریخی موصوف به اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مازندران گرفت و پس از راستی آزمایی و مستندسازی آثار، طی صورتجلسه‌ای این مجموعه امروز ۵ شهریور ۱۴۰۳ به موزه اهدا و تحویل خواهد شد.

به گزارش پرسون به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی مازندران، ایزدی یادآور شد: اداره‌کل استان ضمن تجلیل از اهدای داوطلبانه این آثار در راستای حفظ این اشیای با ارزش و رونمایی و بازخوانی سند، این آثار ارزشمند و کم نظیر را در موزه تاریخ ساری به نمایش در می‌آورد.

منبع: ایسنا

752302