گیلان

فرماندار شهرستان رشت با اشاره به خطر عدم رعایت اصول شهرسازی در ساخت و سازهای غیرمجاز سطح شهر و روستاها گفت: شهرداری‌ها و دهیاری‌ها طبق قانون باید پاسخگو باشند.
رویداد خیابان تئاتر ایران در لاهیجان؛

اجرای نمایش خیابانی " از بس که جان ندارد"

همزمان با هفته منابع طبیعی نمایش خیابانی " از بس که جان ندارد" طی دو روز در سطح شهر لاهیجان برای عموم به اجرا در آمد.
کاهش ذخایر خون در گیلان

نیاز ویژه به گروه‌های خونی منفی

مدیر کل انتقال خون گیلان از کاهش ذخایر خون و نیاز به همه گروه‌های خونی به ویژه گروه‌های خونی منفی در استان خبر داد.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان مطرح کرد؛

مجازات دستگاه قضا در انتظار اخلال گران نظم جامعه در چهارشنبه آخر سال

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری گیلان از برخورد جدی دستگاه قضا با اخلال گران نظم جامعه در شب چهارشنبه آخر سال خبر داد.
رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان؛

گیلان دارای ۴۰ معدن فعال است

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گیلان گفت: گیلان دارای ۴۰ معدن فعال است و سازمان نظام مهندسی معدن، بازوی فنی و نظارتی سازمان صنعت، معدن و تجارت محسوب می شود.
هجدهمین  جشنواره نمایش عروسکی تهران- مبارک با پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و معاون هنری وزیر در تهران آغاز به کار کرد و نمایشگاه عکس این رویداد علاوه بر تهران به گیلان رسید و معاون هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان تاکید کرد: آغوش کودکان کشور از عروسک های بومی گیلان خالی نیست.
علیرغم نیروی انسانی و امکانات کم، گزارش‌های محدود از تخلفات ساخت‌وسازهای حریم راه‌ها و همچنین لطافت‌ها در برخورد با خاطیان، راهداری با ساخت‌وسازهای غیرقانونی حریم راه برخورد قاطع می‌کند.
بسته شدن پرونده تنها طرح دوستدار محیط زیستی تالاب انزلی؛

طرح زیست‌محیطی که در ایران متوقف شد اما در کُره‌جنوبی به بالندگی رسید

در حالی که طرح زیست پالایی تالاب انزلی یکی از شرکت‌های دانش بنیان طی ۱۰ سال مطالعه و تحقیق تولید شد و فاز پایلوت آن در این تالاب اجرایی شده است، دستوری مبنی بر توقف آن در کشور صادر شد؛ ولی با امضای تفاهم نامه‌ای با کشور کره‌جنوبی در حال حاضر چهار پروژه زیست محیطی با استفاده از این فناوری در حال اجرا است و مدیرعامل این شرکت تاکید دارد فناوری‌هایی که بدون پشتوانه کشور به بازارهای بین المللی عرضه می‌شوند، با یک دهم قیمت واقعی به سایر کشورها واگذار خواهند شد.