گیلان

با تحقق اهداف اقتصادی در سال جهش تولید صورت می گیرد؛

هدف گذاری ۷۲۰ میلیون دلار صادرات غیرنفتی برای سال ۱۴۰۰ در استان گیلان

میزان صادرات کالاهای غیرنفتی از مرزهای زمینی، دریایی و ریلی گیلان در سال‌جاری ۶۰۰ میلیون دلار پیش‌بینی شده بود و اکنون با تحقق آن در اوایل اسفند ماه و تجربه جهش اقتصاد و مبادلات برون مرزی، برای سال ۱۴۰۰ رقم ۷۲۰ میلیون دلار صادرات هدفگذاری شده است.
مسئول صندوق اعتباری هنر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در آئین اهدای هنرکارت به اکبر اکسیر بنیانگذار سبک شعر فرانو در آستارا گفت: برای حمایت از هنرمندان هزار و ۲۱۱هنر کارت برای هنرمندان استان صادر شده و این رقم تا پایان فروردین ۱۴۰۰ به ۲هزار کارت خواهد رسید.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان با اشاره به بارش باران و برف و وزش باد شدید در نقاط مختلف استان گفت: در برخی محورهای جاده ای در شمال غربی ارتفاع برف به 25 سانتیمتر رسیده اما تا کنون مشکل خاصی از ناحیه بارش ها گزارش نشده است.
از طریق ویدئو کنفرانس با حضور وزیر نیرو صورت پذیرفت؛

تصویب برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان‌ گیلان

برنامه‌های سازگاری با کم‌آبی استان‌ گیلان در بیست و چهارمین جلسه کارگروه ملی سازگاری با کم‌آبی با حضور وزیر نیرو بصورت ویدئو کنفرانسی از وزارت نیرو و حضور اعضاء کارگروه سازگاری با کم آبی استان در محل استانداری گیلان مورد بررسی و تصویب شد.
نماینده مردم شهرستان‌های رشت و خمام گفت: ملک و املاک کارخانه پوشش که بیش از ۲۰ سال تحت تصرف بخش نااهل خصوصی بود به نفع دولت برگشت داده شد و با قدرت و قوت احیای دوباره این کارخانه در دستورکار قرار گرفت.
سید مهدی نقوی، سرپرست سازمان منطقه آزاد انزلی در جلسه شورای اداری این سازمان تاکید رد: از تمام ظرفیت‌های قانونی جهت دست یابی به راهبردهای توسعه ای منطقه باید استفاده کرد.