گیلان

سرپرست هیأت باستان‌شناسی گفت: گمانه‌زنی به منظور پاسخگویی به استعلام و مستندسازی فضای دستکند روستای شمام رودبار به کشف گودال ذخیره‌سازی غلات منجر شد که به دلیل استفاده از این روش ذخیره‌سازی در خاورمیانه در اغلب گزارش‌های تاریخی از آن به عنوان اقتصاد آسیایی یاد می کنند.

مدیرکل بنیاد مسکن گیلان گفته که میزان تقاضای تغییر کاربری در استان معادل ۲۰ درصد اراضی باغی و زراعی گیلان است؛ این در حالی است تغییر کاربری اراضی کشاورزی یکی از مهم ترین تهدیدات کشاورزی، اقتصادی، زیست محیطی و اجتماعی استان است و اتفاقا بنیاد مسکن خود یکی از نهادهایی است که باید نسبت به تغییر کاربری اراضی کشاورزی پاسخ گوید که در حوزه عملکرد این نهاد چه اتفاقاتی افتاده است؟
فرماندار رشت از رشد بیش از چهار برابری اعتبارات ورزشی در شهرستان خبر داد و گفت: بیشترین اعتبار ورزشی به پروژه توسعه و تکمیل مجموعه ورزشی عضدی رشت اختصاص یافته است.
آیت الله فلاحتی در خطبه های نمازجمعه رشت؛

اقدام مشترک حزب‌الله لبنان و ایران اهالی مقاومت را مسرور کرد

نماینده ولی فقیه در گیلان به تدبیر هوشمندانه رهبر مومن عربی سید حسن نصرالله مبنی بر واردات سوخت از ایران اشاره کرد و گفت: اقدام مشترک حزب الله لبنان و ایران دل اهالی مقاومت را خوشحال کرد و همه گروه های لبنانی مسرور شدند.
رئیس سازمان بسیج اصناف گیلان گفت: بسیج اصناف ظرفیت تولید روزانه سه میلیون ماسک سه لایه استاندارد را دارد که علاوه بر تأمین نیاز استان، امکان صادرات ماسک و اشتغال آفرینی نیز وجود دارد.
سرپرست اداره محیط زیست انزلی با بیان اینکه در پی وقوع آتش‌سوزی عصر دیروز حدود پنج هکتار از نیزارهای تالاب انزلی در منطقه شانگهای پرده در آتش سوخته است، گفت: فرضیه عمدی بودن آتش سوزی برای خشک کردن و تصرف تالاب دور از ذهن نیست.
همزمان با هفته دولت محقق می شود؛

بهره‌برداری از ۲۶ واحد صنعتی و تولیدی در گیلان

فرهاد دلق پوش رئیس سازمان صمت گیلان گفت: با برنامه‌ریزی و حمایت‌های انجام شده، بیش از ۲۶ واحد صنعتی و تولیدی همزمان با هفته دولت در سراسر گیلان راه‌اندازی و افتتاح خواهند شد.
نماینده ولی فقیه در گیلان با بیان اینکه هدف از انتشار عکس سفیر انگلیس و روسیه به نوعی تحقیر ملت ایران بود، گفت: بیش از ۴۰ سال است که با آمریکا قطع رابطه کردیم و به مسئولان ذی ربط اعلام می‌کنم سفارت انگلیس در ایران را تعطیل کنید.