گیلان

مدیرکل آموزش‌ و پرورش استان گیلان خبر داد:

بازگشایی مدارس منوط به تصمیم ستاد ملی مبارزه با کرونا

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان گیلان گفت: در صورت مهیا شدن زمینه و بستر لازم با توجه به روند مطلوب واکسیناسیون با اعلام ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا مدارس به شکل حضوری برگزار خواهد شد.
مدیرکل بهزیستی گیلان، با بیان اینکه غربالگری بینایی ۵۵ هزار کودک گیلانی انجام شده است عنوان کرد: ۱۰۰ نفر دچار مشکل شناسایی شدند که با جراحی و تجویز وسائل کمک توانبخشی مانند عینک مشکل آنان برطرف شد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در حاشیه سفر به گیلان با حضور در جمع نوآموزان گیلانی گفت: مقارن شدن آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس فرصت خوبی است زیرا دانشگاه و دفاع مقدس هر دو ید مهمی بودند که آینده کشور را تضمین کردند.
جهت شرکت در مراسم یادواره شهدا؛

قالیباف عازم گیلان شد

رئیس مجلس شورای اسلامی که به منظور شرکت در مراسم یادواره شهدای شهرستان صومعه سرا به گیلان سفر کرد، وارد فرودگاه رشت شد.
امروز می خواهیم به یکی از قدیمی ترین شهرهای گیلان سر بزنیم. این منطقه در زمان های قدیم یک سرزمین وسیع بوده است که از شمال به آلبانیای قفقاز و از جنوب به سپید رود، از شرق به دریای خزر و از غرب به منطقه کوهستانی نیر و سراب راه دارد. تالش با طبیعت زیبا و بکری که در استان گیلان دارد، یک شهر پرطرفدار برای سفر است که نامش را از قوم تالش گرفته است.
سرپرست اداره صمت شهرستان رودبار با بیان اینکه احیاء معادن متروکه قدیمی رودبار از آبان ماه آغاز خواهد شد، گفت: بایستی بهره برداری از معادن با رویکرد تخصصی و توجه به مسائل منطقه‌ای انجام شود.
در بازدید مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بررسی شد؛

روند مطلوب پیشرفت فیزیکی ساختمان محیط‌بانی جوکندان

مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان بر ضرورت تکمیل و تجهیز پاسگاه محیط بانی در حال ساخت جوکندان در اسرع وقت تأکید کرد و گفت: با توجه به مشکلاتی که ساختمان محیط‌بانی پیشین برای محیط‌بانان داشت توانستیم مجوز ساخت ساختمان جدید محیط‌بانی جوکندان را اخذ کنیم.
فرماندار رشت با انتقاد از اینکه ما نتوانستیم فرهنگ ایثارگری را در جامعه تقویت کنیم، گفت: ما فکر میکنیم ایثارگری حتماً باید در جبهه و جنگ اتفاق بیفتد، ایثارگری یعنی حل مشکلات مردم در عین وظیفه و باید با این نسل جوان به گونه‌ای رفتار کنیم که نگاه شهدا در آنان نیز تقویت شود.
مدیرکل حفاظت محیط زیست گیلان در دیدار و دلجویی از محیط‌بان مجروح، اسماعیل ضرابی که در درگیری با مافیای جنگل‌خواری آستارا، با سلاح سرد مورد حمله قرار گرفته بود، گفت: باید پوشش‌های حمایتی قانونی در پیشگیری از مخاطرات پیش‌روی محیط‌بانان درنظر گرفته شود.
فرماندار رشت به تهاجم بیش از 20 کشور دنیا به ایران در طول هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: با وجود چنین تهاجمی این پیروزی با هیچ سلاح و محاسباتی جز معنویت، اعتقاد و باور ممکن نبود.
در تازه‌ترین رویداد معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اعلام کرد که چهار اثر تاریخی گیلان واجد شرایط برای ثبت ملی شناخته شدند که لازم است این آثار از سوی مردم گیلان به عنوان یک اثر میراثی و ملی شناخته شود.

رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی استان:

عزم جزم سازمان صمت گیلان برای احیای معدن زغال‌سنگ «سنگ‌رود»

رئیس اداره معادن و اکتشافات معدنی سازمان صمت گیلان از آغاز فاز اول عملیات اجرایی از سرگیری مجدد فعالیت مجتمع معدنی «سنگ‌رود» رودبار تا پایان شهریور خبر داد و گفت: برای احیای این معدن عزم جدی از سوی سازمان صمت وجود دارد.
فرماندار رشت با انتقاد از روند کند صدور مجوزهای ساخت و ساز گفت: زمانیکه صدور یک پروانه احداث حداقل 6 ماه زمان می‌برد و روند افزایش قیمت مصالح ساختمانی هفتگی است، از انگیزه افراد برای طی کردن مراحل قانونی کاسته شده و جریمه کمیسیون‌ها را به ضرر ناشی از عقب افتادن پروژه ترجیح خواهند داد.
فرماندار رشت در مراسم تجلیل ارز کادر درمان بیمارستان رازی:

لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد

فرماندار رشت گفت: با وجود همه چالش‌های ایجاد شده در همه‌گیری کووید برای کشور، لباس مقدسی که بر تن شماست لباس عافیت و آرامش برای مردم جامعه شد و امنیت روانی که بالاتر از خود امنیت است را برای همه به ارمغان آورد.
از سرزمینهای سرد سیبری به سمت جنوب دریای خزر؛

ورود خوتکای پرسفید؛ پیش قراول پرندگان مهاجر به تالاب‌های گیلان

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست از آغاز مهاجرت خوتکای پرسفید به تالاب های گیلان خبر داد و گفت: در حال حاضر و تا اعلام چگونگی صدور پروانه شکار هر گونه اقدام به شکار پرندگان مهاجر از هر نوع و گونه ممنوع بوده و با متخلفین طبق ضوابط برخورد خواهد شد.
فرماندار رشت با طرح اینکه از ظرفیت میدان شهرداری برای فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان استفاده شود، گفت: شهدای جنگ تحمیلی از عزیزترین فرزندان انقلاب اسلامی بودند که حماسه ایستادگی‌شان تا به امروز زبانزد همه بوده است.
ناخدا دوم «باوورژان مورات اولی» سرداور تیم قزاقستان در مسابقات بین‌المللی نظامی «جام دریا» گفت: هدف از شرکت در این رقابت‌ها افزایش مهارت شرکت‌کنندگان و فرماندهان است.
معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان خبر داد؛

گشت‌های ویژه رصد کالاهای قاچاق از 3200 واحد صنفی و غیرصنفی در گیلان

معاون نظارت و بازرسی سازمان صمت استان گیلان از بازرسی و عملیات ویژه رصد کالاهای قاچاق طی گشت مشترک از تعداد 3 هزار و 200 عملیات بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در طول پنج ماه اول سال خبر داد.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از فروکش کردن آتش در تالاب بین المللی انزلی خبر داد و گفت: با این حریق حدود ۱۲ هکتار از نیزارهای اطراف تالاب به طور کامل در آتش سوخت.
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان از وقوع حریق‌های عمدی در تالاب انزلی توسط افراد سودجو و فرصت طلب به جهت تصرف اراضی ملی خبر داد.