کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد:

ثبت نام طرح اقدام ملی مسکن در شهر زلزله زده سی سخت آغاز شد

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: ثبت نام متقاضیان واحد های مسکونی در طرح اقدام ملی در شهر زلزله زده سی سخت آغاز و حداکثر تا ساعت ۲۴ روز جمعه 29 اسفند سال جاری ادامه دارد.
سی‌سخت معروف به بهشت جنوب استان، دارای چشم‌اندازی است که گویی خداوند بهشی خارق‌العاده مملو از زیبایی‌های بی‌بدیل خلق کرده و نوای خوش خروش آبشار ها و چشمه‌هایش، درختان و سبزه‌ها و گل‌های رنگارنگش هر بیننده‌ای را به وجد می‌آورد، هر چند زلزله امروز شرایط زندگی را برای اهالی این بهشت زیبایی‌ها دشوار کرده اما این مردمان همیشه سخت‌کوش همواره رسم میهمان‌نوازی را در دل‌هایشان دارند.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره):

بازسازی سی‌سخت اولویت ستاد اجرایی فرمان امام است

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) عنوان کرد: بازسازی خانه‌ها در شهر زلزله‌زده سی‌سخت؛ مرکز شهرستان دنا اولویت نخست است زیرا بخش زیادی از خانه‌ها در این شهر تخریب شده و غیر قابل تعمیر هستند.
سعید اوحدی معاون رئیس‌جمهوری و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سفر یک روزه و در رأس هیئتی وارد شهر زلزله‌زده سی‌سخت، مرکز شهرستان دنا در کهگیلویه و بویراحمد شد.
رییس جمهوری در پی گزارش رییس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی از اقدامات به عمل آمده درباره زلزله استان‌های کهگیلویه و بویر احمد و اصفهان، تاکید کرد که بازسازی همه مناطق زلزله زده کهگیلویه و بویراحمد و اصفهان، تا پایان تیرماه سال ۱۴۰۰ به اتمام برسد.
رییس قوه قضائیه در جریان سفر روز شنبه به استان کهگیلویه و بویراحمد با جمعی از ایثارگران و جانبازان، خانواده‌های شهدا و خانواده‌های جانباختگان حادثه سقوط هواپیمای تهران یاسوج دیدار کرد.
معاون بنیاد مستضعفان گفت: نخستین محموله کمک‌های امدادی-معیشتی شب گذشته با دستور رئیس این بنیاد به مناطق آسیب دیده استان کهگیلویه و بویراحمد ارسال شده و پس از برآورد خسارات سیمان مورد نیاز به صورت رایگان تأمین خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی با عنوان اینکه با اقدامی هماهنگ و یکپارچه کار بازسازی شهر سی سخت و روستاهای آسیب دیده به سرعت انجام می شود، افزود: باید مردم شهر سی سخت دوباره در خانه های ایمن زندگی کنند.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهوری مطرح کرد؛

حمایت از تجهیز فضا برای فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق

ستاری گفت: برای گسترش فضای اختصاص یافته به فعالان زیست‌بوم نوآوری، به هر میزان که فضا اختصاص داده شود، آماده‌ایم از تجهیز و اختصاصی سازی این فضا‌ها حمایت کنیم.

رئیسی در واکنش به اظهارات رئیس سازمان زندان‌ها، اصلاح مجرمین را یکی از وظایف اصلی قوه قضائیه دانست و با بیان اینکه سطح اشتغال در زندان‌های کشور که امروز از 15 درصد به 40 درصد رسیده باید به 80 درصد افزایش پیدا کند، افزود: اشتغال زندانیان در جهت افزایش تولید، ایجاد نشاط و بازاجتماعی کردن آنها بسیار مؤثر است.