قزوین


محمدبیگی با بیان اینکه ۵۹ باب کتابخانه نهادی و مشارکتی فعال در استان قزوین وجود دارد، گفت: در حال حاضر بالغ بر نهصد و هشتاد هزار جلد کتاب در کتابخانه های عمومی استان قزوین وجود دارد
تفاهم نامه ای بین کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بسیج سازندگی استان منعقد گردید؛

ایجاد فرصت اشتغال برای افراد فاقد شغل در استان قزوین

این تفاهم نامه در راستای ایجاد فرصت اشتغال برای افراد فاقد شغل صورت گرفت که به موجب آن تعداد ٣٠٠ فقره تسهیلات قرض الحسنه مشاغل روستایی به ازای هر متقاضی ۴٠٠ میلیون ریال تعلق خواهد گرفت
حسین رستمی، دبیر برگزاری مسابقه سراسری «قهرمان من»، بیان کرد: به مناسبت ورود پیکر پاک شهید شیری، شهید مدافع حرم به قزوین، به همت فعالان خبری و فرهنگی استان قزوین، مسابقه سراسری «قهرمان من» در استان قزوین، برگزار می‌شود.
جانشین ستاد مقابله با کرونا استان قزوین گفت:

پنجمین هفته متوالیِ تمدید محدودیت‌های کرونایی در قزوین

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا در استان قزوین گفت: بر اساس مجوزهای اخذ شده از وزارت کشور و وزارت بهداشت و درمان، محدودیت‌ها برای هفته پنجم در قزوین تمدید می‌شود، محدودیت‌های اعمالی نیز همان محدودیت‌های قبلی است.
معاون عمرانی استاندار قزوین گفت: ۸ هزار لاستیک مورد نیاز کامیون‌داران که از طرف وزارت صمت به استان قزوین اختصاص یافته؛ به زودی از گمرک تهران ترخیص شده و در اختیار کامیون‌داران استان قرار خواهد گرفت.
معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با اشاره به انتشار لیست 43 شهر بحرانی در ارزیابی‌های وزارت بهداشت، اظهار کرد: این شهرها مشمول ممنوعیت در گروه‌های چهارگانه کسب و کارها و فعالیت‌ها می شوند، لذا هنوز هیچ‌کدام از شهرستان‌های استان قزوین در ردیف 43 شهرستان بحرانی قرار نگرفته است.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: در حال حاضر به دنبال انجام آزمایش ها و غربالگری های گسترده کرونایی در قزوین هستیم اما برای نتیجه بخش بودن غربالگیری نیاز به محدویت های بیشتر در جهت قرنطینه کردن افراد است.
مدیر‌کل مدیریت بحران استان قزوین گفت: افزایش آمار مرگ‌ و میر بیماران غیرکرونایی به خاطر ترس از مراجعه به بیمارستان‌ها و ابتلا به ویروس کرونا واقعاً نگران‌کننده است و باید تدابیر لازم را برای پذیرش این بیماران اتخاذ شود.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: در حال حاضر ۳۱ واحد صنعتی و کارگاهی استان در تولید ماسک فعال هستند و روزانه ۵۰۰ هزار ماسک را تولید و روانه بازار می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد استان قزوین، گفت: همزمان با افتتاح طرح های اشتغال و مسکن روستایی، هشت طرح اشتغال زایی و ۴۰ واحد مسکن روستایی برای مددجویان تحت حمایت این نهاد در استان قزوین به بهره برداری رسید.
رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان قزوین گفت: ۵۸ اثر مختلف، در قالب‌های مستند، سینمایی، پویانمایی و نماهنگ به دبیرخانه جشنواره استانی فیلم مقاومت رسیده است و مراسم اختتامیه آن اواسط آبان‌ماه برگزار می‌شود.