قزوین

به مناسبت هفته هلال احمر بعداز ظهر امروز هدایت الله جمالی پور استاندار قزوین از جمعیت هلال احمر استان بازدید و با مدیرعامل این جمعیت، معاونان و کارکنان آن دیدار و گفتگو کرد.
پیرو دیدار فاطمه محمدبیگی نماینده مردم شریف قزوین، آبیک و البرز با بوشهری مدیر عامل شرکت گاز استان در دی ماه گذشته و رایزنی و پیگیری با مسولان ذیربط در شرکت ملی گاز کشور، عملیات گازرسانی در بخش‌های طارم، کوهین و الموت تسریع می شود.
علی فرخزاد معاون عمرانی استاندار قزوین در افتتاح پروژه‌های شهرداری قزوین که به صورت ویدئو کنفرانس در سالن مفاخر شهرداری قزوین برگزار شد، گفت: توسعه متوازن نقاط متصل و منفصل شهری، همواره شعار شورای پنجم شهر بوده که با افتتاح این پروژه ها محقق شده و به بهره برداری رسیده است. امروز شاهد این هستیم که نقاط کم برخوردار نیز به موازات دیگر مناطق از امکانات شهری بهره مند می شوند.
دادستان قزوین، در اولین نشست ستاد کنترل مجرمان حرفه‌ای، سابقه‌دار و خطرناک استان که در سالن جلسات دادسرای مرکز استان برگزار شد، گفت: نشست های این ستاد و تلاش مجدانه اعضای آن در سال گذشته، عملکرد و کارنامه قابل قبولی را به همراه داشت. با برگزاری پنج نشست، پنجاه مصوبه در راستای اهداف ستاد به مرحله اجرا درآمد. علی‌رغم همه زحمات قابل تقدیر، تا دستیابی به اهداف مطلوب فاصله داریم و انتظار این است که در سال جدید تلاش ها مضاعف و اهداف ستاد با جدیت پیگیری شود. مصوبات اجرا نشده، باید اجرایی شود و دلیل و موانع عدم اجرای مصوبات باید مورد بررسی قرار گیرد تا تصمیمات لازم اتخاذ شود.
اخطار دادستان تاکستان به مالکین غرفه های بازار تره بار؛

جهت تعیین تکلیف غرفه ها یک ماه مهلت تعیین شد

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان تاکستان با اعلام اینکه بازار تره بار این شهرستان از 28 سال پیش راه اندازی شده و آماده بهره برداری است گفت: طی این سال ها غرفه داران جهت بهره برداری اقدام ننموده و این بازار بلااستفاده مانده است.
با توجه به اینکه انواع مختلف معلولیت ها باعث پایین آمدن درجه عملکرد شخص از نظر فرهنگی و اجتماعی در برهه ای از زمان و مکان یا برای همه زمان‌ها و مکان‌ها می‌شود و نتایج آن در زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و محیطی منعکس خواهد شد و با توجه به پیشرفت قابل توجه علوم پزشکی و بهداشتی، بیماریهای ارثی و ژنتیکی و معلولیت های ناشی از آن بخش قابل توجهی از بیماری‌ها را به خود اختصاص داده است.
هر ساله در بعد از ظهر روز نوزدهم اردیبهشت ماه مردم قزوین بر اساس سنتی دیرین در مصلایی که در میان باغ‌های هزار ساله جنوب‌شرقی شهر قرار گرفته، گرد هم جمع می‌شوند و سفره‌های عصرانه خود را برپا می‌کنند و غذاهایی همچون آش‌رشته و میان‌وعده سنتی این شهر به نام دیماج که در فهرست میراث ناملموس ملی به ثبت رسیده و از نان لواش خردشده، گردو، سبزی، پنیر، پیاز داغ درست می‌شود به همراه هندوانه و انواع تنقلات، آجیل و شیرینی‌های سنتی باقی‌مانده از عید نوروز را در کنار یکدیگر تناول می‌کنند.
جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان قزوین اظهار داشت: از ساعت ۱۲ روز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت تا ظهر روز شنبه ۲۵ اردیبهشت ممنوعیت سفر در تمام نقاط کشور و فارغ از هرگونه رنگ بندی کرونایی اجرایی می شود.

جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان:

پنج شهرستان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند

منوچهر حبیبی، جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا استان گفت :با توجه به آخرین ارزیابی وزارت بهداشت و ستاد ملی کرونا پنج شهرستان استان قزوین از وضعیت قرمز کرونایی خارج شدند.
گردشگری در زیباترین کاروانسرای سرزمین قلعه‌ها؛

سرای سعدالسلطنه "جهانی" می‌شود

سرای سعدالسلطنه در سرزمین قلعه‌ها، بزرگترین کاروانسرای سرپوشیده و مرکز تجاری داخلی شهری ایران است که در اواخر سلطنت ناصرالدین شاه قاجار ساخته شد و به گفته مدیرعامل صندوق توسعه صنایع‌دستی و فرش دستباف و احیاء و بهره‌برداری از بناها و اماکن تاریخی و فرهنگی؛ ثبت جهانی سرای سعدالسلطنه باعث ایجاد ظرفیت‌های جدید جهانی می‌شود.
با دستور رئیس جمهور و تسهیلات بانک صنعت و معدن؛

واحد صنایع مس کاتدی طارم قزوین افتتاح شد

واحد صنایع مس کاتدی طارم که از سوی بانک صنعت و معدن تأمین مالی شده است، به دستور رئیس جمهور در استان قزوین افتتاح شد.
دادستان عمومی و انقلاب استان قزوین گفت: رئیس شورای شهر قزوین به دلیل پاره‌ای از تخلفات بازداشت شده و شایعه آزادی این متهم با گذاشتن وثیقه صحت ندارد و او همچنان در بازداشت به سر می‌برد.
معاون وزیر کشور در قزوین عنوان کرد: در حالیکه مطابق قانون، مدیریت بحران کشور و سازمان برنامه و بودجه وظیفه دارد با اختصاص ردیف بودجه‌ای، اعتبارات لازم برای مقابله با بلایای طبیعی را تامین کند، اما نه سال قبل و نه سالجاری این بودجه تامین نشده است و من باید بیایم و در استان قزوین پاسخگوی مطالبات مدیران باشم.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری قزوین گفت: به منظور کاهش آسیب‌های اجتماعی کودکان و نوجوانان مدارس تخصصی حقوق کودک در قزوین راه اندازی می شود.