فارس

انجمن صنفی مرمتگران آثار تاریخی استان فارس درباره شیوه مرمت برخی بناهای تاریخی شیراز هشدار داد و از آن با عنوان «تخریب پنهان» و «تغییر هویت» این شهر نام برد.
فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز

350 دانش آموز دختر شیرازی به مناط‌ق دوران دفاع مقدس اعزام شدند

فرمانده سپاه ناحیه محمد رسول الله(ص) شیراز‌ گفت: در راستای ترویج فرهنگ ایثار‌ و شهادت و یادآوری دلاوری‌های رزمندگان اسلام در طول دوران دفاع مقدس، دانش‌آموزان دختر در قالب کاروان راهیان نور از‌ شیراز‌ عازم‌ مناطق‌ جنگی شدند.
معبری برای آرامش رهگذران؛

مرمت «ساباط معتمد» در جنوب استان فارس

ساباط، معبری تاریخی برای آرامش رهگذران خطه جنوب فارس و یکی از مناطق گرم کشور است تا فرد پیاده در مسیر حرکت خود در یک توالی مناسب در فضای سایه‌ قرار گیرد، که نشان می‌دهد معماری در گذشته تا چه حد به نیاز و آسایش مردم توجه داشته است.

مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان فارس گفت: به مناسبت 13 آبان روز مقابله با استکبار جهانی، برنامه های ای از هفته گذشته در 270 نقطه شهر و روستای استان فارس برگزار شده است.
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: امر به معروف و نهی از منکر صرفا کار فرهنگی نیست نیاز به ساختار مدیریتی و نظارتی دارد.
مدیر عامل مجمع خیرین تأمین سلامت استان فارس گفت: در راستای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مجمع خیران تأمین سلامت در مدت 4 سال گذشته تا کنون 10 هزارو 42 میلیارد تومان از سوی خیران کمک شده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی تولیت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع):

برنامه‌های سالگرد شهدای حمله تروریستی به حرم مطهر‌ حضرت شاهچراغ(ع) تشریح شد

معاون فرهنگی، اجتماعی و تبلیغاتی حرم مطهر حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) گفت: به مناسبت سالگرد شهداء حمله تروریستی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برنامه‌های متعددی از سوی سپاه فجر، نهادها و سازمان‌های فرهنگی و مذهبی برگزار می شود.
برای نخستین بار در جهان اسلام به همت فعالان حوزه هنر طلا و جواهر سازی «سکه حرمین» به عنوان نمادی از هنرهای به کار رفته در حرم‌های اهل بیت(ع) طراحی شده است که این سکه برای نخستین بار در شیراز رونمایی شد و بعد از آن در شهرهای اصفهان، قم، مشهد و میلان ایتالیا رونمایی و معرفی خواهد شد.
رییس جهاد دانشگاهی استان فارس گفت: در راستای‌ اجرای فرامین مقام معظم رهبری‌ مبنی بر حادثه تروریستی به حرم مطهر حضرت احمد بن‌ موسی‌ شاهچراغ(ع)، اختتامیه جشنواره قرآنی باران و شهود قدسی سه شنبه همین هفته در دارالعباده حرم مطهر‌ برگزار می شود.
مشاور رئیس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه از 33 منطقه فعال اقتصادی کشور، یکی از بهترین‌ها متعلق به شیراز است، گفت: شیراز سه سایت بزرگ دارد که سایت منطقه صنعتی آن 3٠٠ شرکت فعال یا آماده فعالیت دارد؛ این سایت 45٠٠ فرصت شغلی ایجاد کرده و سال گذشته 28٠ ملیون دلار صادرات داشته است.
دکتر مهرداد بذرپاش در جلسه شورای هماهنگی راه و شهرسازی استان فارس، ضمن ابراز رضایت از عملکرد بانک مسکن در طرح نهضت ملی، در خصوص ابلاغ خط اعتباری به بانک مسکن برای تقویت توان تامین مالی این طرح عظیم قول مساعد داد.
رئیس موسسه آموزش عالی زند شیراز‌ گفت: برای نخستین بار همایش‌ ملی علوم کاربردی سلامت با هدف پیشگیری از بیماری‌های‌ ناشی از‌ کم تحرکی در شیراز برگزار می شود.
رییس‌ جمهور کشورمان در شورای برنامه ریزی و توسعه استان فارس‌گفت: در راستای برقراری امنیت، ساماندهی اتباع بیگانه در‌ کشور ضروری است.