فارس

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی اعلام کرد:

رتبه دوم ایران در تولید کمی مقاله

سرپرست پایگاه استنادی علوم جهان اسلامی گفت: در سال ۲۰۱۹ نسبت به سال ۲۰۱۸، شاهد رشد ۱۰.۴ درصدی تولید مقالات در کشور بودیم که از این حیث پس از چین در رتبه دوم جهان قرار داریم.
عنایت‌الله استاندار فارس، شنبه ١٥ شهریور در آیین نمادین بازگشایی سال تحصیلی که در دبیرستان دخترانه آل محمد(ص) ناحیه دو آموزش و پرورش شیراز برگزار شد، گفت: از امروز فصلی نو در زندگی دانش آموزان همراه با بیم و امید آغاز می‌شود.بیم از بیماری کرونا و امید به آینده‌ای بهتر.
رئیس مجمع نمایندگان فارس مطرح کرد:

وجود نزدیک به ۳ میلیون خانه خالی در کشور

رئیس مجمع نمایندگان فارس با اشاره به وجود‌‌ حدود 3میلیون خانه خالی در کشور، گفت: امروز مسکن به دلیل دلالی و واسطه گری عده‌ای، تبدیل به یک فرصت تجاری و کسب درآمد شده، در صورتی که مسکن و خودرو مصرفی بوده و باید دید چه کسانی از این ثروت‌های بادآورده سوءاستفاده کردند که اگر قانون مالیات بر معاملات مکرر را دولت اجرا کند، مشکل تا حدود بسیاری حل می‌شود.
معاون عمرانی استانداری فارس، بهترین موقعیت مکانی برای اجرای طرح احداث دهکده لجستیک را منطقه ویژه اقتصادی شیراز دانست و گفت: وجود زیر ساخت های لازم و راه های دسترسی و انجام عملیات توسعه ای در این منطقه از دلایل انتخاب آن برای ایجاد دهکده لجستیک است.
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس مطرح کرد؛

استفاده از ظرفیت مجازی در بزرگداشت چهلمین سال دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس فارس گفت: با توجه به شرایط موجود اکثر برنامه های امسال هفته دفاع مقدس با استفاده از ظرفیت فضای مجازی و شبکه های اجتماعی برنامه ریزی شده است و اوج برنامه های چهل سالگی دفاع مقدس در هفته دفاع مقدس است.
سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان گفت : در راستای برنامه های آموزشی و ترویجی با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی به کشاورزان وتغییرواصلاح الگوی کشت ،عوامل سازنده برنامه سلام کشاورز ،خبرگزاری صداوسیما وکارشناسان رسانه ای مدیریت ترویج استان در شهرستان ارسنجان حضور یافتند.
به مناسبت هفته دولت و با حضور فرماندار شهرستان شیراز، کلنگ احداث پروژه هنرستان دخترانه ۱۸ کلاسه خیر ساز "حاجیه خانم مسعودی" و همچنین سالن چند منظوره ورزشی دبیرستان طباطبایی در ناحیه یک آموزش و پرورش شیراز به زمین زده شد.
معاون بازرسی سازمان صمت فارس خبر داد:

ماسک های تاریخ مصرف گذشته از بازار شیراز جمع می شود

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت فارس با اظهار تاسف از بازیچه قرار دادن سلامت مردم توسط افراد سودجو، از توزیع و فروش ماسکهای تاریخ مصرف گذشته خارجی در بازار خبر داد.
معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز اعلام کرد:

اضافه شدن سه رام دیگر به خط یک متروی شیراز تا پایان امسال

معاون بهره برداری سازمان حمل و نقل ریلی شهرداری شیراز خاطرنشان کرد: اکنون ۱۳ رام قطار در خط یک مترو شیراز فعال است که تا پایان امسال سه رام دیگر به مجموع واگن‌های متروی شیراز اضافه خواهد شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز مطرح کرد؛

اهمیت آموزش بهداشتی کوید ۱۹ در تامین سلامت خانواده ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شیراز در یکصد و پنجاه و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹، بر اهمیت آموزش اصول بهداشتی به فرزندان با تلاش والدین برای تامین سلامت خانواده ها و پیشگیری از گسترش چرخه های انتقال ویروس کرونا تاکید کرد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس گفت:وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همگام با دولت در راستای کمک به کسب و کارهای آسیب‌دیده ورود کرد و در این زمینه نیز 1027 پرونده با 1649 نفر اشتغال در استان ثبت‌نام کردند که همه آنها به بانک معرفی شدند و تاکنون 54.41 میلیارد ریال به مشمولین پرداخت شده است.
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داراب خبر داد:

باز پس گیری 22 هکتار از اراضی ملی شهرستان داراب

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان داراب گفت : با دستور دادستان شهرستان داراب 22هکتار از اراضی ملی بخش فورگ این شهرستان از دست متصرفان آزاد و به بیت المال بازگردانده شد.
مدیرکل روستایی و شوراهای استانداری فارس تاکید کرد:

لزوم تدوین برنامه‌هایی برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در روستاهای گردشگرپذیر

مدیرکل روستایی و امور شوراهای استانداری فارس با تاکید بر لزوم تدوین برنامه‌هایی برای جذب سرمایه و سرمایه‌گذار در روستاهای گردشگرپذیر، گفت: مهمترین اصل در جذب سرمایه، امنیت است؛ باید امنیت سرمایه و بازگشت آن در کنار سودآوری برای سرمایه گذار تضمین شود.
مسئول حفظ نباتات مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین با اعلام اینکه برای اولین بار در جنوب استان فارس بیماری لکه سیاه در مزارع کلزای این شهرستان مشاهده شده است، گفت: قارچ " آلترناریا " به عنوان عامل ایجاد کننده این بیماری شناسایی و تائید شده است.
معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان :

آغاز خرید حمایتی گوجه فرنگی با قیمت کیلویی۱۰۰۰ تومان

معاون فنی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی از دهم شهریورماه در سطح استان و این شهرستان کلید خورد و دولت محصول گوجه فرنگی را از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم۱۰۰۰ تومان خریداری می کند
مدیر جهاد کشاورزی مرودشت:

تولید 2550 تن کلم پیچ در مرودشت

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان مرودشت گفت: برداشت کلم پیچ از 30 هکتار از مزارع این شهرستان آغاز شده و پیش بینی می شود تا پایان فصل برداشت بیش از 2550 تن کلم پیچ تولید شود.
رئیس کمیسیون صادرات، واردات و گمرک اتاق بازرگانی فارس با اشاره به اعلام تعلیق ۳۰۰ کارت بازرگانی در استان، گفت: تاکنون ٨٠ کارت تعلیق شده و احتمال دارد تا پایان شهریور تنها ١٠ کارت تعلیق نشود.
نائب رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه بانک مرکزی در حال نابودی صادرات کشور است و همین میزان صادرات ارزی هم تا ماههای آینده کاهش پیدا خواهد کرد، گفت: مناسفانه به راحتی داریم به دشمن اطلاعات می‌دهیم که کجا را ببندید و تحریم کنید!
رئیس اتاق بازرگانی فارس تاکید کرد با تداوم روند تعلیق، عدم تمدید و یا صدور کارت بازرگانی، شاهداز دست رفتن مشتریان صادراتی و بازارهای هدف صادرات خواهیم بود.
سازمان آگهی های پرسون