فارس

در یک نشست مشترک با رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی عنوان شد؛

آب؛ نعمت خدا دادی است که باید در اختیار بهره برداران قرار گیرد

نماینده مردم شهرستان های فیروزآباد، قیروکارزین و فراشبند در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: در سال جهش تولید آب این نعمت خدا دادی به کشاورزان تخصیص داده شود تا جهش تولید محصولات کشاورزی در این شهرستان رقم بخورد.
فرماندارشهرستان قیروکارزین خبر داد؛

اشتغال جدید در جنوب فارس با تخصیص پایدارآب کشاورزی

فرماندار شهرستان قیروکارزین با اشاره به حجم قابل توجه آب ذخیره سازی شده در سد سلمان فارسی قیروکارزین گفت: تخصیص پایدار آب کشاورزی برای انتقال به دشت های این شهرستان فرصت استثنایی برای ایجاد اشتغال جدید در جنوب استان فارس را فراهم می کند.
یادداشت _طى چند روز گذشته خبرى مبنى بر امضاء طرحى جهت انسداد و محدودسازى شبکه هاى اجتماعى توسط تعدادی از نمایندگان مجلس، در برخى سایت هاى خبرى و شبکه هاى اجتماعى درج شد .
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس خبر داد

رشد ۳۱ درصدی جایگاه های سوخت استان فارس

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه فارس روز سه شنبه طی گزارشی از رشد ۳۱ درصدی جایگاه‌های سوخت در سطح استان فارس طی سالی های ۹۲ تا ۹۹ خبرداد.
معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس خبر داد؛

افتتاح ۲۰ پروژه مهم تامین آب پایدار در مناطق عشایری استان فارس در هفته دولت

معاون توسعه و امور زیربنایی اداره کل امور عشایر فارس گفت : به مناسبت هفته دولت 20 پروژه مهم تامین آب پایدار در مناطق عشایری استان از محل اعتبارات صندوق توسعه بر اساس بند ه تبصره 4 افتتاح خواهد شد
مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خبر داد:

توقف ماشین های خاکبرداری در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین گفت: به دنبال اعلام ممنوعیت هر گونه خاکبرداری و انتقال آن بدون مجوز لازم از جهاد کشاورزی، چهار دستگاه لودر متخلف در این شهرستان شناسایی و توقیف شد.
مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس گفت : پروژه های عمرانی و زیر بنایی قابل افتتاح شبکه تعاون روستایی استان فارس بمناسبت هفته دولت تدبیر و امید در سال جهش تولید به بهره برداری میرسد.
همزمان با هفته دولت افتتاح پروژه مجتمع تامین آب شرب عشایر دلی رینگک شهرستان رستم با اعتباری بالغ بر 17310 میلیون ریال از محل اعتبارات ملی و استانی برای بهره برداری 200 خانوار عشایری برگزار شد.
مدیر کل امور عشایر در آئین افتتاح 9 پروژه عمرانی در مناطق عشایری شهرستان شیراز گفت: در دولت تدبیر و امید ظرفیت های قانونی خوبی در جهت ارتقای وضعیت معیشت جامعه مولد عشایری با همکاری مجلس صورت گرفته که برخورداری عشایر از اعتبارات ارزش افزوده نمونه ای از این ظرفیت ها است.
سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: برنامه روز مزرعه با هماهنگی اداره آموزش و ترویج جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان در راستای برنامه های آموزشی و ترویجی با هدف انتقال یافته های تحقیقاتی به کشاورزان و بهره برداران و آشنایی کشاورزان با مزایای کشت گوجه داربستی در فضای باز و ترویج کشت رقم جانا گوجه فرنگی برگزار شد.
مدیرجهاد کشاورزی شهرستان مرودشت از افزایش تولید علوفه در این شهرستان خبر داد و گفت: تا پایان فصل برداشت پیش بینی می شود بالغ بر 617 هزار تن ذرت علوفه ای تولید شود.
به دنبال آتش سوزی در مراتع قیروکارزین عنوان شد:

روستائیان و عشایر پرچمدار حفاظت از مراتع

کارشناس حوزه منابع طبیعی شهرستان قیر و کارزین با اشاره به ضرورت و نقش مشارکت عمومی در کنترل آتش سوزی خسارت های ناشی از این حادثه آتش سوزی را در عرصه ای بیش از هزار هکتار برشمرد.
سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان گفت:برای چندمین سال پیاپی درشهرستان ارسنجان از زنبورهای براکون در راستای تولید محصول سالم برای مبارزه بیولوژیک با لارو هلیوتیس در مزارع گوجه فرنگی شهرستان استفاده شد.
به دنبال تامین یارانه های طرح های آبیاری نوین مطرح شد:

پرداخت کمک های بلاعوض به مجریان آبیاری نوین در قیروکارزین

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین ضمن دعوت از متقاضیان اجرای طرح های آبیاری نوین برای ارائه درخواست طرح های خود گفت: با توجه به تامین منابع مالی مورد نیاز، مجریان این طرح ها تا 85 درصد از هزینه ها را به صورت کمک های بلا عوض دریافت می کنند.
سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس

توزیع بیش از 71000 تن کود شیمیائی اوره در استان فارس

سرپرست شرکت خدمات حمایتی کشاورزی فارس اعلام کرد : در 5 ماهه نخست سال 99 مقدار 71000 تن کود اوره در سطح استان فارس توزیع گردیده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته از رشد 33 درصدی برخوردار بوده است.