سرپرست میراث‌فرهنگی استان فارس خبر داد:

یک رویداد جدید در تخت جمشید

یک مسئول میراث فرهنگی کشور از ایجاد بازارچه‌ اقوام ایرانی در محوطه تخت جمشید خبر داد.
تصویر یک رویداد جدید در تخت جمشید

به گزارش سایت خبری پرسون، جمشید معینی در نشست ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی استان فارس در راستای رفع موانع و تأمین سرمایه پروژه‌های مهم اقتصاد مقاومتی استان برگزار شد. عنوان کرد: از ۱۰ پروژه مهم این ستاد دو پروژه متعلق به بخش گردشگری وصنایع دستی است.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس بیان کرد: ایجاد بازارچه‌های صنایع‌دستی اقوام ایرانی در محوطه میراث جهانی تخت جمشید با هدف نمایش فرهنگ و آداب‌ و رسوم اقوام کهن ایرانی به دیگر ملت‌ها و همچنین ایجاد اشتغال، یکی از این دو طرح مهم ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس است.

وی ادامه داد: این طرح برای ۱۰۰ نفر به‌طور مستقیم و ۴۰۰ نفر به‌طور غیرمستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

معینی گفت: دومین طرح مهم گردشگری در ستاد اقتصاد مقاومتی استان فارس ایجاد و رفع موانع راه‌اندازی مجتمع‌های سنتی، بوم‌گردی و هتل‌ها خواهد بود.

سرپرست اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان فارس ابراز کرد: در سال گذشته طرح‌های مصوب این ستاد شامل بوم‌گردی معصوم با پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی، باغ‌موزه مشاهیر فارس با پیشرفت فیزیکی ۶۹ درصدی و هتل رویال با تغییر مالکیت آن ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند.

معینی با اشاره به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به نام «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها» اشاره کرد و افزود: رفع موانع سرمایه‌گذاری در استان با برنامه‌ریزی وهم‌زایی بین دستگاه‌ها هموار خواهد شد و پیشرفت هرچه بیشتری را شاهد خواهیم بود.

288120