رئیس سازمان آتش نشانی شیراز خبرداد؛

حفظ فضای سبز شیراز با اجرای طرح حافظان شهر من

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: اجرای طرح حافظان شهر من کاهش آسیب و آتش سوزی مراتع و فضای سبز شیراز را به همراه خواهد داشت.
تصویر حفظ فضای سبز شیراز با اجرای طرح  حافظان شهر من

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، محمد هادی قانع پیش از ظهر سه شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی سال گذشته بالغ بر ٣ هزار عملیات توسط پرسنل شهرداری شیراز در راستای مقابله با آتش سوزی در فضای سبز و مراتع شهر شیراز صورت گرفت این در حالی است که با توجه به میزان بارش باران در شیراز در سال گذشته موضوع آتش سوزی توسط این نهاد پیش بینی شده بود.

وی اضافه کرد: در سال ١۴٠٠ نیز با توجه به پیش بینی‌های صورت گرفته در خصوص آتش سوزی اقدامات لازم مدنظر قرار گرفته بود و تاکنون ١١۴ مأموریت توسط نیروهای آتش نشان انجام شده است.

قانع تاکید کرد: به طور کلی با توجه به میزان آتش سوزی‌های صورت گرفته در حریم شهر شیراز می‌توان گفت که ۶٠۵ مأموریت توسط آتش نشانان در شیراز انجام شده است.

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز افزود: طرح حافظان شهر من از جمله طرح‌های است که با همکاری سایر نهادها در راستای حفظ و تعادل بخشی آتش سوزی در سطح شهر شیراز ایجاد شده تا کمترین میزان خسارت به فضای سبز حریم شیراز در صورت بروز آتش سوزی وارد شود این طرح همچنین کمک می‌کند تا موازی کار نیز از بین برود.

قانع تاکید کرد: این طرح در پنج مرحله انجام خواهد شد و دستگاه‌های مختلف نیز در این طرح همکاری خواهند داشت از جمله این مراحل می‌توان به آگاهی افزایی، شناسایی محل‌های پرخطر، بازدید کارشناسی و کشف مناطق مستعد آتش سوزی، اطفاع حریق و تشکیل تیم‌های کارشناسی اشاره کرد.

او ادامه داد: با توجه به حوزه فعالیت آتش نشانان در شیراز روزانه شاهد انجام بیش از ٨٠ عملیات در سطح شهر شیراز هستیم این در حالی است که هنوز شرایط مناسبی برای خرید بالگرد ویژه آتش نشانی فراهم نشده اما بالگردهایی در سطح استان وجود دارد که در صورت نیاز اقدام به خدمت رسانی در مواقع حساس می‌کنند.

قانع تاکید کرد: ٩٠ درصد از حوادث آتش سوزی در شیراز دارای عامل انسانی است و در این راستای تلاش شده تا با تجهیز آتش نشانان شیراز به تجهیزات بروز نسبت به ارائه خدمات بهتر اقدام شود.

به گفته این مقام مسئول افتتاح ایستگاه آتش نشانی در کمربندی و گویم و پارک کوهستانی دراک نیز در دستورکار قرار گرفته است.

منبع:مهر

289308

مطالب مرتبط