خوزستان

یک دوستدار میراث فرهنگی:

«کوشک حمیدیه» انبار شد

«کوشک حمیدیه» مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و در حمیدیه از توابع خوزستان واقع شده و روز ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۳۹۸۰ یکی از آثار ملی ایران شد. این بنا همچون دیگر بناهای ثبت شده بارها مورد تعرض قرار گرفت.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان گفت: نخستین کلاس درس برای آموزش به دانش‌آموزان بستری در بیمارستان آموزشی، پژوهشی و درمانی "ابوذر اهواز" در قالب طرح "مهر برای مهر" راه اندازی شد.
مدیرکل پست خوزستان از رشد ۱۴ درصدی ترافیک مرسولات پستی در نیمه نخست امسال در مقایسه با سال گذشته خبر داد و گفت: در ۶ ماهه امسال، با تلاش‌های انجام‌شده بیش از ۷ میلیون و ۵۰ هزار مرسوله قبول و به نقاط مختلف کشور ارسال شده است.


سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آبادان گفت: براساس بررسی‌ کارشناسان بهره‌برداری از باند دوم فرودگاه آبادان منوط به رفع موانع و بهسازی برخی از سطوح از جمله برداشته‌ شدن و جابه جایی آشیانه‌های ارزشمند و تاریخی فرودگاه برای حفظ ایمنی است.
یک دوستدار میراث فرهنگی پیشنهاد کرد؛

ایجاد امکانات گردشگری در جوار «پل بند لشکر» شوشتر

یک دوستدار میراث فرهنگی می‌گوید در صورت بررسی کارشناسان و با حفظ وضعیت و رعایت دید و منظر طبیعی «پل بند لشکر» شوشتر می‌توان امکانات گردشگری در جوار این بنای تاریخی ایجاد کرد.
سرپرست میراث فرهنگی دزفول؛

کپوبافی جهانی دزفول نیاز به مدرن شدن دارد

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول با اشاره به این‌که کپوبافی دزفول در حال توسعه است گفت: نیاز است تا کپوبافی دزفول در کنار سنتی بودن به سمت مدرن شدن هم برود.
مادر کودک مسئولیت این قتل را به عهده گرفته است و تحقیقات برای کشف انگیزه وی و سایر عوامل مرتبط با موضوع ادامه دارد.
خوزستان دادستان عمومی و انقلاب ایذه از پلمب مطب یک پزشک عمومی در این شهرستان به دلیل تخلفات منجر به آسیب به بیماران خبر داد.
یک دوستدار میراث فرهنگی با اشاره به اینکه آموزش رشته باستان‌شناسی در شهرستان باغملک وجود ندارد، گفت: تاسیس پایگاه علمی در شهرستان باغملک با وجود محوطه‌های باستانی متعدد در این شهرستان ضروری است تا رشته‌ تاریخ و باستان‌شناسی به صورت تخصصی آموزش داده شود.
فرمانده کل انتظامی کشور گفت: شهروندان شتاب زدگی در رسیدن به نقطه صفر مرزی زیاد لازم نیست پیش بینی شده در ایستگاه‌های مختلف زائران استراحت کنند تا بتوانند با آرامش خاطر برای سفر اربعین آماده شوند.