خوزستان

مدیرکل امور هماهنگی سرمایه‌گذاری و اشتغال استانداری خوزستان با اشاره به اینکه نوع فرهنگ کار یکی از مشکلات بیکاری است، گفت: عمده مراجعه‌کنندگان، جویای کار نیستند بلکه به دنبال استخدام هستند.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز:

نقایص تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری باید رفع شود

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز با بیان این که بیش از ۲۰ سال است که کارانه پزشکان در حال پرداخت است اما هنوز اشکال دارد، گفت: امیدواریم بتوانیم روز به روز نقایص مربوط به تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری که قطعا اشکال دارد را رفع کنیم.
معاون عمرانی استاندار خوزستان گفت: کلنگ ساخت سه هزار واحد مسکونی پرسنل پتروشیمی امیرکبیر اولین کلنگی است که برای ساخت کارکنان صنایع در ماهشهر به زمین زده شد.
مدیر پایگاه میراث‌ جهانی چغازنبیل و هفت‌تپه با اشاره به تهیه طرحی به نام «مدیریت مقصد و بازدید در پایگاه چغازنبیل»، گفت: در این طرح همه نقاط با قابلیت سرمایه‌گذاری و ورود بخش خصوصی و دولتی شناسایی شده است.
مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان با بیان اینکه ۱۳ آبان ماه یادآور نقش و شجاعت دانش‌آموزان در مبارزه با استکبار جهانی است گفت: یادآوری این حوادث تاریخی به دانش‌آموزان نشان می‌دهد، زندگی با آرامش امروز را مدیون رشادت‌های ایثارگران و شهدا هستند و تا پیروزی جهان اسلام در دنیا راهی نمانده است.
مدیرعامل سازمان عمران شهرداری اهواز با اشاره به آسفالت ۷۸۰ مترمربع آسفالت توسط این سازمان، گفت: با تولید یک هزار و ۴۱۷ تن آسفالت طی یک روز کاری، رکورد ویژه‌ای در میزان تولید آسفالت برای سازمان عمران شهرداری اهواز ثبت شد.
اداره کل هواشناسی خوزستان در اطلاعیه‌ای نسبت به تقویت سامانه ناپایدار همراه با بارش باران، رگبار و رعد و برق از روز چهارشنبه هشدار سطح نارنجی صادر کرد.
مدیرکل فرودگاه‌های خوزستان گفت: آمادگی کامل برای افزایش پروازهای داخلی و خارجی در فرودگاه بین المللی اهواز وجود دارد و همچنین شرایط برای حضور شرکت‌های هواپیمایی به همین منظور فراهم است.
سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بهبهان از تخصیص ۱۶۰ میلیون تومان اعتبار برای مرمت «راسته بازار» این شهرستان خبر داد.
۲ میلیارد ریال بودجه برای اجرای فاز اول ساماندهی محوطه باستانی کَل‌چندار در محوطه شَمی اختصاص یافته و این عملیات به‌زودی آغاز می‌شود.

یک دوستدار میراث فرهنگی:

«کوشک حمیدیه» انبار شد

«کوشک حمیدیه» مربوط به اواخر دوره قاجار و اوایل دوره پهلوی است و در حمیدیه از توابع خوزستان واقع شده و روز ۱۰ مهر ۱۳۸۰ با شماره ثبت ۳۹۸۰ یکی از آثار ملی ایران شد. این بنا همچون دیگر بناهای ثبت شده بارها مورد تعرض قرار گرفت.