خوزستان

خوزستان فرمانده انتظامی اهواز درباره انتشار ویدیویی از عاملان تیراندازی گفت: این ویدیو مربوط به درگیری طایفه‌ای بوده و ۱۸ نفر از عاملان درگیری و تیراندازی دستگیر شدند.
رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: خط‌های ۱۲۵ آتش نشانی اهواز قطع شده و مردم برای تماس از خط جایگزین استفاده کنند.
نماینده اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه استان‌های جنوبی ایران رکورددار دما در سطح کشور هستند،گفت: دولت باید مطابق مقررات در مناطقی که دمای هوا از سطح استاندارد فراتر می‌رود، تلاش خود به منظور کاهش آسیب به مردم شامل تعطیلی شهرها را اعمال کند، زیرا سلامت مردم خط قرمز است.
مدیرکل هواشناسی گفت: بررسی نقشه‌های پیش‌یابی، امروز و فردا وقوع دماهای ۴۹ درجه و بالاتر را در مناطق جنوبی، غربی، مرکزی و بخش‌هایی از شمال استان خوزستان نشان می‌دهد.
جانشین فرمانده انتظامی استان خوزستان با تایید شهادت یکی از کارکنان جان بر کف فراجا در شهر ستان ایذه گفت: فردی با خودروی سواری تیبا یکی از کارکنان فراجا بنام محمد قنبری را زیر گرفت. این حادثه منجر به شهادت این مامور فراجا شد.
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی خوزستان گفت: ۲ پیکرک سفالی مربوط متعلق به دوران عیلامی به صورت تصادفی در یکی از زمین‌های کشاورزی بخش مرکزی شوش کشف شد.
مدیرکل پیشین امور مالیاتی استان:

سال گذشته سال سختی برای امور مالیاتی خوزستان بود

مدیرکل پیشین امور مالیاتی خوزستان گفت: نقش درآمدهای مالیاتی از درآمدهای نفتی پیشی گرفته اما امکانات ما هنوز همان امکانات گذشته است و عقب افتادگی تشکیلاتی در استان داریم.
دبیر انجمن دوستداران میراث فرهنگی ایذه گفت: در سفر ربیس جمهور و هیات دولت به خوزستان و علی رغم انتظار حضور وزیر میراث فرهنگی در این سفر، محوطه‌های تاریخی شهرستان ایذه همچنان مورد تعرضات شبانه‌روزی قرار می‌گیرند.

رئیس جمهور تصریح کرد: در دور دوم سفرهای استانی پیگیر مصوبات دور اول سفر هستیم تا ببینم که مسئولان چه کرده‌اند و مدیران بازخواست خواهند شد تا ببینیم که آنچه در دور اول سفرها تصویب شد، اجرایی شده است یا نه!
مدیرعامل شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب با اشاره به پیشرفت پروژه های نفت در دولت سیزدهم گفت: تحرک پروژه ها با شروع دولت سیزدهم حدود ۱۰درصد بود اما در حال حاضر این ۱۰درصد به ۴۵درصد رسیده است.