پیش بینی ناپایداری وضعیت جوی تا روز چهارشنبه در خراسان رضوی

رئیس مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: پیش بینی می شود ناپایداری وضعیت جوی تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه داشته باشد و پس از آن روند افزایشی دما در استان آغاز خواهد شد.
تصویر پیش بینی  ناپایداری وضعیت جوی تا روز چهارشنبه در خراسان رضوی

به گزارش سایت خبری پرسون، یوسف بنی اسدی افزود: هم اینک و بر اساس اعلام راهداران تردد در جاده های ارتباطی در حوزه شهرستان قوچان با مه غلیظ همراه است.

وی گفت: همچنین پدیده مه گرفتگی در پایانه مرزی لطف آباد شهرستان درگز با کشور ترکمنستان تردد در جاده های منتهی به این پایانه مرزی را تحت تاثیر قرار داده است.

بر اساس اعلام هواشناسی قوچان صبح امروز در اثر وقوع پدیده مه، دید افقی در کمتر از ۱۰ دقیقه از ۱۰ کیلومتر به کمتر از ۱۰۰ متر رسیده است.

همچنین مطابق اعلام مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی، پدیده مه گرفتگی در این استان بواسطه نفوذ سامانه ناپایدار جوی است که بیشترین تاثیر را در نقاط شمالی خراسان رضوی داشته است و پیش بینی می شود ناپایداری وضعیت جوی تا روز چهارشنبه هفته جاری ادامه داشته باشد و پس از آن روند افزایشی دما در استان آغاز خواهد شد.

طول راه‌های استان خراسان رضوی ۲۰ هزار و ۶۱۵ کیلومتر است که از این میزان ۵۴۵ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های شهری، ۵۷۴ کیلومتر آن مربوط به گردنه‌های روستایی و ۵۸۶ کیلومتر آن مربوط به مناطق کولاک‌گیر و مه‌گیر است.

منبع: ایرنا

586490