خراسان رضوی

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد:

وجود بخاری برقی در بازار به مقدار زیاد/ مردم نگران نباشند

رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مشهد گفت: قیمت بخاری برقی مشخص بوده و افزایشی نداشته است؛ قیمت این کالا بر اساس کیفیت و امکانات آن بین ۳۰۰ هزار تومان تا بیش از یک میلیون تومان است، بخاری برقی در بازار به مقدار زیاد وجود دارد.
معاون زیارت و گردشگری شهرداری مشهد خبر داد

اسکان ۱۳۰ مسافر قطارهای مشهد در سوله‌های شهرداری

معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: شهرداری برای اسکان زائرانی که در مسیر مشهد در قطار مانده بودند ۲ سوله ورزشی را آماده کرد تا اگر نیاز بود برای اسکان اضطراری مورد استفاده قرار گیرد و حدود ۱۳۰ نفر در سالن‌های ما اسکان داده شدند.
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان رضوی گفت: فعالیت همه مدارس و مراکز آموزشی استان در روز شنبه ۲۴ دیماه غیرحضوری شد و کارکنان ادارات و دستگاه های اجرایی نیز دورکار شدند.
معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: پل نمایشگاه و پل امام حسین(ع) مسدود است؛ در حال حاضر برنامه‌ای برای مسدود کردن پل‌ها نداریم و این موضوع بستگی به شرایط دارد. اگر نتوانیم ضریب اصطکاک لازم را ایجاد کنیم، ممکن است پل‌های دیگر نیز مسدود شوند
مسئول واحد فراهم‌آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای اعضای بیمار مرگ مغزی ۴۱ ساله ساکن تربت جام به سه بیمار نیازمند عضو حیاتی دوباره بخشید.
افزودن ۵۷ گرم بادام به رژیم غذایی روزانه به‌مدت یک ماه باعث افزایش سطح چربی مفید لیپوکین (۱۲،۱۳-DiHOME) در نمونه خون، بلافاصله پس از یک جلسه ورزش شدید می‌شود. برای کسانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند، خوردن هر روز بادام ممکن است روشی ایده‌آل باشد.
رضایی پور، کارشناس مرکز پیش بینی هواشناسی خراسان رضوی اظهار داشت :بارش برف که از روز گذشته در خراسان رضوی آغاز شده است تا روز جمعه با شدت و ضعف ادامه خواهد داشت و دمای هوای مشهد به منفی ۱۰ درجه سلسیوس می‌رسد.
رئیس پلیس راه خراسان رضوی:

ممنوعیت تردد در مسیرهای خراسان رضوی

رئیس پلیس راه خراسان رضوی گفت: بیشتر مسیرهای استان برفی و سطح جاده یخ زده است و در سه مسیر نیز ممنوعیت تردد اجرا می‌شود .
رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد عنوان کرد؛

عدم پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گناباد گفت: عدم پرداخت به موقع بدهی بیمه‌ها پرداخت کارانه پزشکان و پرسنل حوزه سلامت را با مشکل مواجه کرده است.
رییس اداره آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهنمایی و رانندگی خراسان رضوی گفت: در پی برخورد یک دستگاه سمند با ۲ دانش‌آموز در بلوار امامیه مشهد، دانش آموزان جان باختند و سرنشینان خودروی سمند متواری شدند.
دانشمندان مولکولی کلیدی در پیشرفت پارکینسون را شناسایی کردند و این کشف می‌تواند بلافاصله به فرصت‌های جدیدی برای توسعه دارو منجر شود.
مدیرگردشگری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: از ابتدای امسال تا کنون حدود ۲۵۰ میلیارد تومان، سهم گردشگری سلامت مشهد بوده است که نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری داشته است.
گروهی از دانشمندان دانشکده پزشکی جانز هاپکینز ایالات‌ متحده که در حال بررسی نحوه عملکرد مغز در حالت کم‌شنوایی ناشی از افزایش سن هستند، اخیرا کشف کرده‌اند که موش‌های مسن نسبت به موش‌های جوان توانایی کمتری در خاموش‌ کردن برخی سلول‌های مغزی فعال در جذب صدای محیط دارند.
مدیر مرکز اطلاع‌رسانی و امور بین‌الملل شهرداری مشهد گفت: پایگاه اینترنتی جهان‌شهر یک پرتال بین‌المللی بوده که قرار است بستر به اشتراک‌گذاری اطلاعات، اخبار و تجربیات شهرهای مختلف باشد. امروز این کار را در گام اول با چهار زبان مختلف فارسی، انگلیسی، عربی و روسی آغاز شد.
رئیس اداره پایش و امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست استان خبر داد

شناسایی ۲۱۰ واحد آلاینده در خراسان رضوی

رئیس اداره پایش و امور آزمایشگاه‌های اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۱۰ واحد آلاینده در سطح استان شناسایی شده است.
فناوری تمام جنبه‌های زندگی انسان را بهبود بخشیده و استانداردهای زندگی را در سراسر جهان بالا برده است؛ از لوازم خانگی که به ما اجازه می‌دهد در مراقبت از خانه‌های‌مان کارآمدتر باشیم تا اینترنت که به ما امکان می‌دهد با آسایش از خانه‌مان به داده‌های جهان دسترسی داشته باشیم؛ در واقع فناوری طبیعت توسعه انسانی است.