آذربایجان غربی

عملکرد بیمه ایران در استان آذربایجان‌غربی به طور متوسط 42 درصد در 6 ماهه اول سال 1400نسبت به عملکرد سال 1399 رشد داشته است و در این میان سطح نفوذ بیمه استان 2.6 درصد است که تقریبا با متوسط کشوری برابری می‌کند .
فرماندار مهاباد از مهار آتش‌سوزی در مجتمع نوین مهاباد خبر داد و گفت: علت آتش‌سوزی و خسارت ناشی از آن تحت بررسی است.
رئیس‌جمهور در گفت‌وگوهای تلفنی جداگانه با استاندار آذربایجان غربی و فرماندار مهاباد، ضمن دریافت گزارش آخرین وضعیت مناطق سیل‌زده در مهاباد و میزان خسارات واردشده و شرایط مردم، دستورهای لازم را صادر کرد.
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از بازگشایی کتابخانه‌های عمومی خبر داد و گفت: ماه آبان، بهار کتابخوانی  است و از توانمندی و ثمرات حضور کتابداران در کتابخانه‌های عمومی در این ایام  باید بهره گرفت.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان‌غربی با بیان اینکه قرارگیری بخشی از خط انتقال آب در زیر تاسیسات شهری شامل پل و رمپ‌های خروجی پل‌ها،  فشار بیش از حد به تاسیسات آبرسانی و ترکیدگی مکرر لوله‌های انتقال آب را درپی دارد، گفت: مقرر گردید در مرحله اول یک هزار و 300 متر از خط  انتقال آب از نوع آزبست سیمانی به خارج از پل‌ها انتقال یابد.
معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی استان آذربایجان‌غربی از فوت  ۱۸۳ نفر در اثر مسمومیت با منوکسید کربن از نیمه نخست امسال در استان خبر داد و گفت:  بر اساس آمار تجمیعی سازمان غذا و دارو و جمع آوری اطلاعات از ۴۴ معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی از سراسر کشور  و سازمان پزشکی قانونی بیشترین مسمومیت که در این سال ها منجر به فوت شده است مسمومیت ناشی از سوء مصرف مواد مخدر و محرک ها بوده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت : امسال طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده، پنج روستای زیر ۱۰ خانوار در آذربایجان‌غربی از نعمت برق برخوردار می‌شوند.
مجتبی اسماعیل زاد

روزهای کم آبی دریاچه ارومیه

با توجه به کاهش بارندگی و کاهش رهاسازی آب سد ها به دریاچه ارومیه ، حجم آب دریاچه بیش از ۲ میلیارد متر مکعب کمتر از میزان آن در مدت مشابه سال گذشته است . تراز دریاچه ارومیه در حال حاضر ( آخرین گزارش تراز ۱۸ مهر ۱۴۰۰) به ۱۲۷۱ متر از سطح دریاهای آزاد رسیده که این مقدار بیش از ۶۳ سانتی متر کمتر از تراز دریاچه در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته است . دریاچه ارومیه ، از بزرگترین دریاچه های آب شور جهان است که در دو دهه اخیر دچار بحران کم آبی و خشکسالی شده است .
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی؛

تبدیل 260 کیلومتر شبکه مسی به کابل خودنگهدار

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق آذربایجان‌غربی گفت : در نیمه نخست سال جاری بیش از 260 کیلومتر شبکه مسی در آذربایجان‌غربی به کابل خودنگهدار تبدیل شده است.
شرکت پتروشیمی ارومیه در راستای آموزش جامع برای نیروی انسانی مجموعه به عنوان اصلی ترین سرمایه خود با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای آذربایجان‌غربی اقدام به افتتاح مرکز مهارتی بین کارگاهی در داخل این شرکت کرد.
مدیر بانک قرض‌الحسنه مهر اشنویه از اهدای ۳۲ قلم انواع لوازم و تجهیزات پزشکی شامل سه دستگاه بارکدخوان، ۱۲ دستگاه ترموتر حرفه‌ای، ۱۴ دستگاه پالس اکسی متر، ۲ دستگاه اکسیژن‌ساز و یک دستگاه ترالی اورژانس، همزمان با هفته وحدت از سوی بانک قرض‌الحسنه مهر به شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی اشنویه خبر داد.
معاون امور معادن سازمان صمت آذربایجان غربی از صدور ۲۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در استان خبر داد و اظهار داشت: با به بهره‌برداری رسیدن ۲۴ معدن جدید در استان استخراج سالیانه ۳ میلیون و ۵۴۳ هزار تن انواع مواد معدنی از معادن استان افزایش یافت.
کارشناس زراعت جهاد کشاورزی مهاباد از برداشت چغندرقند از هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بیش ۹۰ هزار تن چغندر قند از اراضی زیرکشت این محصول در این شهرستان برداشت شود که نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایشی نشان نمی‌دهد.
هرچند که اوضاع فعلی دریاچه ارومیه مطلوب نیست اما معاون وزیر نیرو در امور آب و آبفا خبرهای خوبی را درباره احیای این دریاچه اعلام کرده که می توان نسبت به اوضاع آن امیدوار بود.
مدیرشیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی از استقرار یگان حفاظت از آبزیان در دریاچه پشت سد ارس خبر داد و گفت: ترددهای زیاد و غیرضروری به همراه صیدهای غیرمجاز موجب کاهش میزان تولید و نیز تهدید جدی برای ذخایر شاه میگو شده است.
معاون اول رییس جمهور بر اتمام و تکمیل اقدامات و طرح‌های نیمه‌تمام و سخت افزاری احیای دریاچه ارومیه از جمله طرح‌های انتقال آب از حوضه‌های آبریز و اقدامات محقق کننده تثبیت دریاچه ارومیه تا پایان امسال تاکید کرد.