سردشت شهر ایثار و شهادت است

معاون رییس جمهور و رییس سازمان بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور گفت: سردشت شهر ایثار، شهادت، فداکاری، استقامت و از خودگذشتگی است.
تصویر سردشت شهر ایثار و شهادت است

به گزارش سایت خبری پرسون، امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی روز چهارشنبه در آیین افتتاح کلینیک مصدومان شیمیایی سردشت اظهار کرد: دشمن با بمباران شیمیایی این منطقه جنایت بزرگی را مرتکب شد و مردم بی دفاع را ناجوانمردانه بمباران کرد.

وی ادامه داد: هفته جاری یادآور خاطرات ناخوشایندی برای مردم ایران است و حادثه انفجار جزب جمهوری اسلامی و شهادت ۷۲ تن از مسوولان دولتی و بمباران شیمیایی سردشت هرگز از یاد و خاطره‌ها نمی‌رود.

معاون رییس‌جمهور با بیان اینکه راه اندازی این کلینیک می‌تواند سردشت را به یک قطب درمانی در منطقه تبدیل کند، افزود: بنیاد شهید تمام خدمات لازم را برای جانبازان شیمیایی سردشت ارایه خواهد کرد.

غبارروبی و عطرفشانی مزار شهدای بمباران شیمیایی هفت تیر سردشت، رونمایی از کتاب «جزیره خون»، دیدار با خانواده شهدا و جانبازان شیمیایی، افتتاح کلینیک جانبازان شیمیایی سردشت از دیگر برنامه‌های سی و ششمین یادواره شهدای بمباران شیمیایی سال ۱۳۶۶ سردشت است.

رژیم بعث عراق در هفتم تیر ۱۳۶۶ با استفاده از بمب‌های شیمیایی چهار نقطه پرازدحام سردشت را بمباران کرد که در این حمله ناجوانمردانه ۱۱۹ نفر از ساکنان غیرنظامی شهر شهید و بیش از هشت هزار نفر نیز در معرض گازهای سمی قرار گرفته و دچار مصدومیت شیمیایی شدند.

بمباران شیمیایی شهر مرزی سردشت فجیع ترین تهاجم شیمیایی بود که آثار و مشکلات منفی بسیاری به وجود آورد و این شهر اولین شهر قربانی جنگ افزارهای شیمیایی در جهان پس از بمباران هسته‌ای هیروشیما نامیده شده است.

سردشت با ۱۲۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی و هم مرز با کشور عراق واقع شده و ۸۵۶ شهید و بیش از چهار هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

منبع: فارس

491372