آذربایجان غربی


مدیر عامل شرکت فرودگاه ها و ناوبری هوایی ایران از افتتاح سامانه کمک ناوبری فرودگاه بین المللی ارومیه خبر داد و گفت: ۱۸۵ میلیارد ریال برای نصب و راه اندازی سامانه کمک ناوبری فرودگاه ارومیه هزینه شده است.
وزیر راه‌ وشهرسازی گفت: با توجه به تصویب شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، منطقه گلمان ارومیه به شهر جدید تبدیل شده است و منطقه گلمان به مساحت ۲۱ هزار و ۱۰۰ هکتار در ۱۵ کیلومتری شهر ارومیه واقع  و با احداث 5 هزار و ۶۱۰ واحد مسکن مهر و گسترش زیرساخت‌های شهری، به عنوان ظرفیت مناسبی برای مردم این منطقه در زمینه توسعه شهرنشینی مطرح است.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی مطرح کرد؛

مرمت و احیای سردر تاریخی پردیس دانشگاه ارومیه در صورت تامین منابع مالی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌غربی گفت: مجموعه پردیس دانشگاه ارومیه سال ۹۴ در فهرست آثار ملی ثبت شد و در نتیجه این ثبت، رعایت ضوابط میراث‌فرهنگی در این مکان الزامی است.
رییس اتحادیه سردخانه داران آذربایجان‌غربی از انباشت 50 هزار تن سیب درختی در سردخانه‌های استان خبر داد و گفت: در صورتی که محصول سیب درختی به بازار عرضه نشود با گذشت زمان کیفیت خود را از دست خواهد داد و ضرر اقتصادی زیادی بر کشاورزان تحمیل می‌شود.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی گفت: طبق قانون هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی موظف به ارائه خدمات به تورهای گردشگری غیرمجاز نبوده و این اقدام آنها تخلف محسوب می‌شود‌.
مدیرکل ارتباطات آذربایجان غربی گفت: تمام مدارس شهری و بیش از90 درصد مدارس روستایی به اینترنت پهن باند متصل هستند و تجهیزات اتصال و پهنای باند رایگان در اختیار مدارس قرار گرفته است.
مدیر عامل شرکت گاز آذربایجان‌غربی گفت: استان آذربایجان‌غربی با بیش از ۱۴ هزار کیلومتر شبکه‌گذاری گاز طبیعی بیش از یک میلیون مشترک گاز دارد و هزار و ۱۲۳ روستای آن از نعمت گاز طبیعی برخوردار است.
مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی:

برای اولین باردر چالدران کلزا کشت می‌شود

مسئول واحد زراعت جهاد کشاورزی چالدران گفت: امسال کشت کلزا با هدف تغییر الگوی کشت در سطح 2 هکتار از اراضی کشاورزی چالدران به صورت آزمایشی کشت شده است .
رییس اداره حفاظت محیط زیست خببر داد؛

پاکسازی زیستگاه میش مرغ در بوکان از سگ‌های ولگرد

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان از جمع آوری ۶۷ قلاده سگ ولگرد از زیستگاه پرنده در حال انقراض میش‌مرغ در بوکان خبر داد و گفت: در راستای مدیریت سگ‌های ولگرد در زیستگاه گونه‌ در حال انقراض میش‌مرغ (چیرگ) در این شهرستان تاکنون ۶۷ قلاده سگ ولگرد از زیستگاه آنها جمع‌آوری شد.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی؛

حضور پرشور در انتخابات؛ تضمین امنیت و اقتدار کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: موضوع انتخابات یک موضوع بسیار مهم و اساسی است و دشمنان نیز درصدد این هستند که مردم را از آمدن پای صندوق‌های رای بازدارند و وظیفه داریم همه پای صندوق‌های رای بیاییم چرا که این حضور پرشور امنیت و اقتدار کشور را می افزاید
مدیر عامل جمعیت هلال احمر آذربایجان‌غربی از کاهش ۴۶.۶ درصدی مجموع حوادث در استان طی سال ۱۳۹۹ نسبت به مدت زمان مشابه سال گذشته خبر داد و گفت: طی سال گذشته شاهد امداد رسانی نیروهای جمعیت هلال احمر در یک هزار و ۱۰ حادثه در استان آذربایجان غربی بودیم.
رییس سازمان بسیج سازندگی کشور مطرح کرد؛

تشکیل 7 هزار گروه جهادی به صورت خودش جوش در ایام کرونا

رییس سازمان بسیج سازندگی کشور از فعالیت ۴۲ هزار گروه جهادی در کشور خبر داد و گفت: اقدامات شایانی در جهت محرومیت زدایی کشور توسط گروه‌های جهادی بسیج سازندگی انجام و در حال حاضر ۴۲ هزار گروه جهادی و بیش از ۸۰۰ هزار نفر در سطح کشور در قال گروه‌های جهادی در کشور فعالیت می‌کنند و فقط در زمان شیوع کرونا ٧ هزار گروه جهادی در سطح کشور به صورت خودجوش تشکیل شده است.
نماینده مردم ارومیه و عضو کمیسیون امنیت ملی در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه منطقه ویژه اقتصادی پلی برای صادرات است، گفت: این منطقه فرصتی است که باید استفاده شود و دستگاه‌های مرتبط باید منطقه ویژه اقتصادی سرو و مزایای آن را برای جذب سرمایه‌گذار بیش از پیش معرفی کنند.
به فاصله حدود ۱/۵ کیلومتری جنوب‌شرقی روستای فیروزیان از توابع بخش صومای برا دوست شهرستان ارومیه و در دامنه نسبتاً مرتفع کوه میدان و کوتول، به روی کوه صخره‌ای منفرد، قلعه‌ای بزرگ و بلند واقع شده است که از یک طرف به کوه تکیه داده و از سه طرف دیگر به تمام دشت و روستاهای پایین‌دست اطراف، اشراف کامل دارد، این قلعه در منطقه به کل‌خرابه معروف است.
مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی مطرح کرد:

شورای نگهبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هیچ مسوولیتی ندارد

مسئول دفتر نظارت و بازرسی انتخابات شورای نگهبان آذربایجان‌غربی گفت: شورای نگهبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا هیچ مسوولیتی ندارد و مسوولیت این انتخابات به عهده هیات عالی نظارت در استان است که این مسولیت در استان نیز به عهده مجلس شورای اسلامی است که در استان آذربایجان‌غربی سه نفر از نمایندگان مجلس به عنوان هیات عالی نظارت استان انتخاب شده‌اند.